Fruntimmers Middag!

Efter jobbet gick jag ner på stan till min "nagelmadam". Hade tid hos henne kl.17. Han tar bara 500:- för en hel omgåg fransk manikyr, billigt tycker jag.



Hemma hade dom fixat pannkaka, ville inte jag ha, kan inte jag äta, för mycket mjöl. Så det fick bli hårdmackor med makrill på, inte den bästa av middagar men "orka".
I kväll skall jag inte flänga ut, känner att det får räcka med fram och åter på stan, det blir i alla fall 5 km. Jag skall softa med dator och tv i kväll och ta reda  på lite tvätt, och skriva julkort, och fixa stjärnorna i köket. Känns inte som om jag har brådis alls för jag är ledig i morgon och då jäklar skall det hända saker. Jag skall nämligen ha.............

image299
i morgon kväll!

Egentligen så borde det heta fruntimmersmiddag numer, när vi alla är kring 50 år, men vi kör med tjejmiddag så länge. Jag tänker inte skriva vad vi skall göra och vad vi skall äta för Lena läser min blogg och då blir det ingen suprice.
Lena är min vän sedan 1:a klass och Karin är hennes syster. Vi var fler från början i denna "tjejgrupp" men några har "gjort slut" med oss, såg inte meningen med att träffas.
Jag säger bara att förlusten är deras.


Välkommen Lena & Karin!

Kommentarer
Postat av: Maggan

JAG VILL ÅSSÅ VA ME JU!!!

2007-12-04 @ 21:31:28
Postat av: Gubben

Men hur GÖR ni. Både du och Maggan drar igång musik så snart jag kommer in på era bloggar. Förstår inget men tar mig en bra cognac (Martell) i stället.

2007-12-04 @ 21:32:46
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Anita

Det är Maggans fel, hon som fixat! Men kul är det!

2007-12-04 @ 22:21:29
Postat av: Maggan

Jag ändrarde startlåt. Den förra var inte så bra, denna är mer stämningsfull tycker jag.
Eller??

2007-12-04 @ 23:17:53
Postat av: Anita

Allt du fixar med är bra!

2007-12-04 @ 23:22:21
Postat av: Lena

Jasså, du din filur, du vill inte berätta vad vi får för mat.

2007-12-05 @ 06:19:33
Postat av: Maggan

Men...... varför bloggar du inte??

2007-12-06 @ 20:01:25
URL: http://www.maigiz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0