Motvind

Ja jäklar vad det blåste motvind på min runda idag! Det spelade ingen roll villket håll jag gick, det blåste lika förbannat emot. Det tog mig nästan 90 minuter att komma runt. Och så rena vårfloden efter trotoarer och gator + isen, tur att man har sina Ice Bugg att lita på. Det är verkligen synd på all den fina vita snön som nu försvinner.
Väl hemma igen så var jag tvungen att förbarma mig över adventsgranen som lutade betänkligt, den står nämligen bara nedstucken i en snödriva, nu mer en fd. snödriva. Lite ryck och slit och så sno lite snö från grannen så fixade det sig. 




Jag tänker alltid att jag skall fixa en massa när jag varit ute och sprungit, men det är inte ofta jag orkar vara duktig när jag kommer hem och klockan är 21:00. Men jag bryr mej mindre och mindre om alla måsten.
- Det finns dom som lever på att baka kakor och dom skall leva dom med! Var det en viss Bo Anders Munther som alltid sa. -Tag ditt ansvar och köp dina kakor till jul du med.
Jag känner mig rätt nöjd med att jag bryr mig om att må bra istället för att bli bitter över allt jag inte hinner. Det är klart att jag också känner av julstressen ibland.....jag skulle - jag borde - alla andra - vi har alltid gjort - det blir ingen jul - vad skall den/dom/det säga! Men faktiskt så är det inget som inte "min runda" kan fixa, med risk för att låta som en träningsidiot.
Jag tänker mycket när jag är ute, det är mycket som får ett annnat perspektiv efter 10 km, jag lovar!



Kommentarer
Postat av: cina

Jag blir så avundsjuk...du springer å springer du, jag
ja trampar på min power maskin men de e så jäkla tråkigt, suck. Jag måste nog bli lika tjurig som dej, då går de nog. pöss på dej

2007-12-19 @ 23:33:41
Postat av: Maggan

Men JAG då???
Vad gör jag då med mitt knä?
Sitter på min feta häck och käkar praliner.....USCH!
Ja, USCH säger jag bara.

2007-12-20 @ 06:50:52
URL: http://www.maigiz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0