Måndag

Det är måndag helt enkelt!
Jag vaknade sååå tidigt, redan vid 4
och borde gått upp då.
För fy vad seg och trött man blir när man somnar om
och sen bara får sova någon timma till.
Idag vill jag inte gå på jobbet alls
 bara för att jag har en del viktiga beslut som JAG måste fatta.
Vill inte, vill inte vill inte!
Jag är inte bra på att besluta mig för saker, vill gärna smita.
Tror alltid att jag väljer fel alternativ
eller att någon skall tycka att jag valt helt åt skogen.
Vad är det med mig, som aldrig tror att jag gör rätt?
Nu har jag i alla fall beslutat mig för att hämta en kopp kaffe
 
fika med mina medarbetare,
och sen göra det svåra så fort som möjligt så 
 att jag kan jobba i lungn och ro resten av dagen.
Och varför är det så att alla svåra samtal är på måndagar
 - jo därför att jag skjuter upp allt i evigheter.


Kommentarer
Postat av: agneta

Ähhh du bara snackar:-)) antagligen för att det är måndagsångest- å vet du jag har nu fattat ett beslut. Det blir häradssparbanken i Mönsterås- inga avgifter!!! vare sig på kort ELLER uttag i bankomat.. hurra!

2008-04-21 @ 09:44:46
Postat av: Marina

"Lasciate mi cantaaaare..." du skulle bara höra vad jag sjunger fint..;o/

2008-04-21 @ 11:37:04
Postat av: Lena

Du fixar det lätt som en plätt, ska du se. När det är gjort, var det inte så svårt som du trodde.

2008-04-21 @ 17:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0