Om några år!

Godmorgon!

Jag kikade in på syrrans blogg och konstaterade
att det ser ungefär lika ut hemma hos henne på morgonen, som hos mej.
Jag har oxå mest energi när jag inte har tid att plocka och städa,
 tänker var gång "att jag skall bara och så ska jag bara...."
har egentligen inte tid att gå på jobbet såna dagar,
 borde stanna hemma såna dagar.
Men jag har ett jobb som inte är
lika fysiskt å psykiskt krävande som hon har.
 Jag hoppade av barnomsorgen för 10 år sedan,
 var slut redan då.
Jag beundrar er alla
som fortsätter inom barnomsorgen.
Undrar ibland hur det kommer att se ut om några år
- eftersom dom höjer pensionsåldern hela tiden.
Jag ser framför mig hur personalen
går omkring med  rullatorer 
å hörapparater
ute på dagisgården.
Och såna långa tänger som man kan plocka upp
saker med från backen, om man inte når ner
- och det gör ni ju inte då.
Det blir barnen som tar hand om er
 för äldreomsorgen är ett minna blott.

image1712


Kommentarer
Postat av: Lena

Precis så, tänker jag också! Hur ska jag orka med detta i 10-15 år till (minst)?

2008-04-24 @ 12:35:42
Postat av: Maigiz

Hur ska jag orka?
25 år till pension!!! är redan helt slut. Ujjejuj!

2008-04-24 @ 18:51:37
URL: http://www.maigiz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0