På stan!

Det blev inget joggande, det blev en promenad med mannen istället.
Vi gick ner på stan och tittade på folk som i flödande sol flanerade gågatan.
 Träffade även några bekanta, Kul Kul!
Efter det obligatoriska besöket på "Classe" ( Clas Olsson)
tog vi en fika på Törners.
Det är dyrare för två stycken att fika än att äta dagens.
Två kaffe, två mackor gick lös på 156:-,
vissrligen var det en räckmacka men endå.
Jag har köp nya joggingskor med superduper dämpning!
Helt underbart sköna känns dom
och imorgon blir det premiertur.
Ett par Nike Zoomair blev det för 1300:-,
men om man springer så mycket asfalt som jag gör
så behöver man riktigt bra skor.
Eller hur? Håll med mig nu!
Pelle säger att det är en dyr hobby jag har.
 Undrar vad som går lös på mest kulor,
bygga bilar eller springa runt stan några varv i veckan?! ;o)
Efter fikat så tog vi en promenad hem i solen,
det blev som jag hoppades en underbar dag fylld med solsken! 
image1670

Länge liknade Östersund mer en byhåla än en stad.
Bilden är tagen på 1860-talet från Kyrkgatan ner över Residensgränd,
som idag är överbyggd



Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart du ska ha riktiga springskor! Springa på asfalt är hårt för benen...för vem ska sköta hemmet om du springer i "skitskor" och får benhinneinflammation??
Om du skulle vilja ha sällskap på en promenad..(inte springa) så kan jag haka på...
Runt Frösö berget är en klassiker på bra precis 1 timma...*inte idag dock - jag sitter på balkongen med en kall öl*

2008-04-19 @ 16:43:46
Postat av: Pelle

Jag vet att springa är dyrare, bilhobbyn är gratis eftersom man investerar och allt man gör stiger i värde hela tiden. Det är alltid så! Bensin och andra driftkostnader har man ändå eftersom frugan alltid tjatar att få en tur i "undret"

2008-04-19 @ 17:43:21
URL: http://chevy-ford.blogspot.com
Postat av: Anita

Är det du Marina som sitter med en kall öl?

2008-04-19 @ 18:01:16
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Anita

Jag går gärna tunt berget med ....vem det nu e som skrivit!

2008-04-19 @ 18:02:32
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Marina igen...

Ja det är jag som skrivit...vet inte varför namnfältet blev tomt..;o/

2008-04-19 @ 18:19:08
Postat av: Nina

Man får aldrig igen det man lägger ner i en bil. Allt arbete och prylar så det så...Jag hejar på Anita! :o)
Självklart ska du ha bra skor. Investera i sin fru eller sin bil Vilket är viktigast?

2008-04-19 @ 22:20:54
URL: http://ninast.webblogg.se
Postat av: Lena

Klart du ska ha skor, Anita.
Pelle får ju en toppensnäcka till sommaren, som du tränar. Heja på!!

2008-04-20 @ 14:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0