Mamma!

(Jag knycker idèen från syrran
och gör ett inlägg om min mamma Astrid.)

 Nu är det ganska på timmen 21 år sedan hon dog min mamma!
Jag hade precis kommit upp till Årestugan
då de ringde från sjukhuset.
Pelle tog samtalet
och sen tyckte jag att det tog evigheter innan vi var tillbaka i Östersund.
Min älskade syster var så noga med att jag skulle få se mamma,
att dom inte fraktade bort henne innan jag kom till stan.
 Det känns bra!
Jag tycker att det är så sorgligt

att mina barn inte fick sin mormor,
 att dom inte fick lära känna min älskade mamma.

Bilden nedan är från Håkansta en sommar 1973-74,
vi har grillat
och mamma hjälper Maggan och kusin Lotta
att skära köttet.

 Alla som känner mig vet hur jag känner idag!


Farfar Erik, Lasse bror, pappa, farbror Evald.
Mamma hjälper Maggan & Lotta att skära.

Kommentarer
Postat av: Maigiz

Ja, du har rätt. Vi skall vara tillsammans stunder som dessa.

2008-12-25 @ 17:41:42
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Eivor

EN dag som denna önskade jag att jag kunde ge ett tröstens ord. Att förlora sina föräldrar så tidigt är fruktansvärt tråkigt. Men va rädd om varandra du och syrran. Plus din fina familj.

2008-12-25 @ 21:29:44
Postat av: cinis

Jag tänker på er...

2008-12-25 @ 23:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0