Tyst & Mörkt!

Här sitter jag och lyssnar på tystnaden,
nu har övriga familjen åkt till stan!
Pelle ska jobba idag, Emil längtar till polarna
och Lars efter flickvännen.

Jag ska elda i spisen, läsa, se filmer jag inte hunnit med.
Nils och Pelle kommer nog upp ikväll så jag är inte helt övergiven.
Jag är så van att ha folk omkring mej hela tiden
så jag har faktiskt lite svårt att vara med mig själv.
 Det får jag träna på, som nu tex.

Jag borde tända en brasa för här är lite kallt,
men då måste jag ut och hämta ved
och ännu är det lite för mörkt ute
för att jag skall känna mig bekväm med det.
Får vänta en stund, det ljusnar fort.

"Daga vill" är jag oxå - vad är det för dag idag?
Lördag måste det vara, en helt vanlig lördag.
Så så önskar jag er en fin lördag då!



Kommentarer
Postat av: Lena

Ha en bra vanlig lördag!

Alla sover och jag åker till Lillänge för lite upphandling.

2008-12-27 @ 09:20:48
Postat av: Maggan

Önskar dig detsamma.

2008-12-27 @ 12:13:12
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Marina

Jag har också jobbat idag...häpp...mitt i semestern. En arbetskamrat ringde igårkväll och frågade...Hej..läget? Jo tack bara bra...Vad gör du?...Nja inget speciellt..Vad ska du göra imorgon?...Nja inget speciellt...Kandujobbaiställetförmigjagärsåååsjuktyphalsflusssägnejomduintevill!

2008-12-27 @ 20:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0