Platt fall!

Har försökt att jobba undan idag så mycket det bara går
eftersom jag skall vara ledig nu i två dagar.
Vid fyra kände jag mig redo att gå hem.

Väl hemma så får man ju krupp på alla tonåringar som "bara är".
Det ser ut som om det inte är någon  hemma,
stängt och tillbommat, mörklagt.

När vi öppnat upp och vädrat ut så cyklade Pelle och jag på stan
 - studentpresenten skulle inhandlas
och studentplakat hämtas ut + en GPS till båten.
Så handlade vi middagsmat som vi stoppade i ryggan
och sen kämpade vi uppför backarna hela vägen hem.
 Det var skit jobbigt kan jag tala om! 

Väl hemma igen så blev det soppa till middag
och så iväg för att handla mat
- delar av maten vill säga, resten skall jag ta imorgon.

Så nu sittrer jag här
- känns inte som om jag hunnit det jag planerade att hinna.
Platt fall, inget städande alls!
Jo, jäklar jag har ju fått fönstren putsade
- det gjorde en "Snällis!" som jag känner!


Kommentarer
Postat av: Marina

Va bra med "snällisar" - fler såna!

Önskar jag kunde be dig "ta det lugnt"...men jag vet hur det är...;o) Kram!

2008-06-03 @ 22:16:14
Postat av: Lena

Ja, det är det jag säger. Det är mycké nu!

2008-06-04 @ 06:23:08
Postat av: Maggan

Snällis?.....var hittar man en sån?

Jag vill också ha en egen snällis...står med tårna ihop och blänger tjurigt under lugg

2008-06-04 @ 08:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0