Söndag morgon!

Godmorgon alla läsare!
Ja här är ingen förändring vad det gäller vädret i alla fall,
 regn och mulet även idag 10+.
Pelle har varit i garaget hela morgonen,
men jag har softat i sängen, läst-sovit-läst-sovit.
Sååå skönt!
Vi ska väl hitta på nåt idag oxå,
tror att vi skall ta Chewan på en tur runt Storsjöbygden.
Det kan ju hända att något litet sommarfik har råkat öppnat.
Ungdomarna sover ju halva dagen
så nu för tiden är det lätt med utflykter.
Jag minns förr när man skulle iväg
 och måste släpa med sej allt från välling & blöjor till mat
och nappar å gosetrasor å extrakläder tom. leksaker.
Tänk att jag har tågluffat med tre barn till Italien och Tjeckien
och bilat runt europa flera gånger.
Skulle jag aldrig orka numera,
har liksom blivit liiite mer bekväm av mig om man säger.
Det blir väl andra bullar när barnbarnen börjar trilla in
-  det hoppas jag dröjer 10 år eller så,
men det blir ju så småning om.
Och då skall farmor Anita vara utvilad och redo! :O)



Kommentarer
Postat av: Gubben

Härlig musik du bjuder på!

Ha en trevlig tur och hoppas ni hittar ett trevligt fik!

2008-06-15 @ 12:27:54
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Ja, jättebra musik....;)

2008-06-15 @ 12:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0