En efter en....

.............droppar dom av!
Ungdomarna menar jag.

Jag kommer hem vid 16:45, hämtar bilen och åker på affären.
Emil hakar på för en gångs skull.
Vi handlar och han ser stessad ut när handlingen drar ut på tiden.
- Jag kommer nog inte hinna äta!
- Vadå inte hinna äta?
- Jag skall ut!
- Vadå ut?
- Men mamma....UT!
- OK, då får du äta rester!

Väl hemma kommer Nils och stryker runt mina ben,
som en äggsjuk höna.
- När ere mat?
- Om en timma, vadårå?
Jag skall ...typ på LAN...typ NU!
- OK, då får du äta rester!

Nu sitter jag här med ett glas vin,

Tacotårtan står i ugnen och Lars å Ludde skall i alla fall
inte iväg på nåt.......vad jag hört!

image1441

Kommentarer
Postat av: Marina

Ha ha ha...ursäkta - men så där är det ju..."När blir det mat? Om 45 min. Då hinner jag inte äta! Va?
Nä..jag ska.....om typ 10 min."
Då har man våndats halva dan över att hitta på den f-b-ade 235 478:e middagen som ska passa alla och inte ta fööör lång tid..
Matplanerandet kommer att bli "a piece of cake" när kidsen flyttat ut. Typ - flingor och mjölk.;o)
Skål Anita!

2008-03-28 @ 19:37:27
Postat av: Anita svarar Marina

Jaaa ...! Typ fil eller varma koppen, eller....inte vet jag men inte nåt problem i alla fall!

2008-03-28 @ 20:08:51
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0