En mammas list....

" Erik bjöd hem sin mamma på middag.
Under måltiden kunde inte modern låta bli
att lägga märke till  hur snygg och trevlig Eriks rumskamrat Anders var.
Hon hade länge misstänkt att de två hade ett förhållande
men nu blev hon ännu mer nyfiken.
Erik läste sin mammas tankar och sa
- Jag vet att du undrar, men jag försäkrar dig att Anders och jag bara är rumskamrater.

En veck senare sa Anders till Erik
 - Har du sett potatisskalaren?
Den har varit borta sedan din mamma var här på middag.
Du tror väl inte att hon har tagit den?

 Erik trodde inte det men han slängde iväg ett mejl för säkerhets skull;
 "Kära mamma! jag säger inte att du tog eller inte tog vår potatisskalare
när du var här på middag,
men faktum är att den varit borta sedan dess.
 Kära Hälsnibgar Erik"

Några dagar senare fick han ett svar;
- Kära Erik! Jag säger inte att du ligger eller inte ligger med Anders,
men faktum är att om han hade sovit i sin egen säng
så skulle han ha hittat potatiskalaren för länge sedan.
Kära Hälsningar mamma"


Kommentarer
Postat av: Marina som frotterar sig med landets biblisar..;9

Goder afton....detta är INTE en kommentar på ditt inlägg...vill bara tala om att jag är på Luleå Tekniska Universitet för mingel och dans...he he...med 599 andra bibliotekarier..;o) (vi är faktiskt 600 st. här)

2008-05-15 @ 19:16:07
Postat av: Anita

Marina: Det låter kul! Vi går ut och surrar när du kommer hem!

2008-05-15 @ 19:38:47
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0