För 15 år sedan!

För 15 år sedan igår, lades jag in på BB för att föda ett gossebarn.
Det var ett planerat snitt till den 13/5 1993 och jag lades in dagen före.
Inte visste jag att det var en pojke, även om jag anade att det skulle bli ännu en.
Och inte visste  jag att det skulle bli en så kompliserad födsel heller.
Lars föddes med diafragmabråck och hade bara ca.35% syretillförsel.
Han lades snabbt i hjärt och lungräddningsmaskiner och i kuvös.
Och jag var nästan inte av operationsbordet
fören Lars och Pelle flygits till Uppsala för operation.
Jag blev kvar hemma och skjutsades upp på BB utan barn,
så var det på den tiden.
Jag tänkte inte åka ner till Uppsala - det var ju endå redan kört, barnet skulle dö.
 Dagen efter så ringde det en sköterska och sa
att jag hade en underbar pojkbebis som väntade på mig
och att han behövde sin mamma.
 Då förstod jag att det fanns hopp!
Jag slängde mig på första bästa flyg och tog mig med hjälp av värktabletter
 och endorfiner ner till Uppsala och en nyopererad Lars.
Pojken var nedsövd och låg i kuvös
och läkarna sa att det var 50% chans att han skulle överleva.
Länge stod det "Gossen Knutas" på hans säng,
men så bestämnde vi oss för att han skulle heta Lars efter min bror,
 Per efter pappa och Anders efter morfar.
 Det  dröjde nästan en vecka innan han blev nog stark så att kuvös
och andra hjälpmedel kunde plockas bort,
och jag fick amma för första gången.

Sedan dess har han vuxit  sig stor & stark gossebarnet.
Nu tangerar han 180 cm och är längst i familjen.
Och mor kan inte längreha honom i knät,
inte med lätthet i alla fall!.
Lars min yngste son fyller 15 år, Grattis på din stora dag, moppedag!

 Lars i magen ca.5 dagar kvar!

 Lars nedsövd och i kuvös!

 Mamma väntar på besked!

 Ute ur kuvösen, men sååå trött!

 Lars fyller 1 år



Grattis Lars 15 år!


Kommentarer
Postat av: Nina

Hälsa och gratta från mej/oss!

2008-05-13 @ 07:10:36
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Lena

Tänk vad stor de bli våra "små", hur gick det till?

Stort Grattis till Lars!

2008-05-13 @ 07:12:36
Postat av: Marina

Grattis önskar familjen Lund/Nilsson Frösön!! Hurra för Lars!

2008-05-13 @ 08:28:53
Postat av: Maggan

Grattis till Lars från Munthers.

I vanlig ordning så har inget paket kommit iväg med posten, det skulle ju kommit till er i helgen som var.

Ja ja....det kommer ett paket så småningom iallafall. KRAAAAAM!!!!

2008-05-13 @ 20:47:40
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Gubben

Vilket drama!

Desto större att då få skicka en hälsning till Lars!

2008-05-13 @ 22:27:38
URL: http://gubben.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0