Nu bär det iväg.....

........till kyrkan!
Jag är en sån som vill vara ute i tid
och Pelle tycker alltid att det är lugna puckar.
Vi tjafsar jämt om när det är dax att åka.
Nils står fortfarande i duschen och Emil pustar över att jag
tänker tvinga honom att ta på skjorta.
Det är bara jag som är klar och har varit det i ca en timma.
Det blev min långa svarta linnekjol med topp,
inte så somrigt men bekvämt och skönt.
Nu drar Nils till en kompis,
tjugo minuter innan vi skall vara i kyrkan.
 - Jag kommer direkt till kyrkan !hojtar han från hallen.
Det gäller verkligen att ha is i magen
och andas med långa djupa andetag.
Pelle har inte bytt om ännu han sitter ute och pratar med
sin bror som inbte har en aning om att vi har en konfirmand idag.
Undra om jag skall cyckla ner till kyrkan!?
Stressad på nåt vis??


Kommentarer
Postat av: Gubben

Hm, här är jag färdig först... hur kan det bli så?



Läste just om bröllopet nedan! Vilken kille... vilken ljuuv hämd... :))

2008-05-24 @ 15:16:35
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Nina

Hälsa och gratulera den gudfruktiga

2008-05-24 @ 18:11:12
URL: http://n

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0