Brandalarm och influensa !

 Vaknade klockan 04:30 av att telefonen ringde.
Man blir riktigt uppjagad när det ringer den tiden på dygnet.
Nu var det brandalarmet på Lenko, brandkåren var påväg.
Pelle fick slänga på sig kläderna och åka dit.
Jag var jätte orolig, det är bara 10 år sedan hela fabriken brann ner till grunden.
 Nu var det ingenting!
Falskt alarm!
Ingen förstår vad som utlöstet alarmet,
och allt var som vanligt i lokalerna, inen rök, ingen lukt.
Konstigt men bra!
Svårt att somna om efteråt bara!



 Idag är det meningen att jag skall åka på jobbet
och fixa med betalningar och börja med löner
och så har jag ett möte med en leverantör klockan 13.
 Men inget av detta kommer att hända,
 jag sitter där jag sitter!
År inte ett dugg bättre idag, bäst att hålla sig i skinnet.
Det är ju bara det att vissa saker kan inte vänta
 när man har ett företag att sköta.
 Att betala sina räkningar och att personalen får sin lön i tid
är något av det som bara måste fungera.
Jag kanske orkar
ta mig till kontoret ikväll
när det är lungt och stilla där och telefonerna har tystnat.

Måste bli frisk till på fredag ju!




Kommentarer
Postat av: Lena

Krya på dig!

2008-10-14 @ 16:13:19
Postat av: Gubben

Den brnden minns jag... tror att DI gjorde en artikelserie om detta och återubbyggnaden...

MEN snälla, vad säger doktorn?

2008-10-14 @ 17:37:52
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Maigiz

Du måste ju bi frisk och vila är det enda sättet. Pelle får väl göra lönerna åt dig.

2008-10-14 @ 19:34:51
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0