Kvällens film!

Ikväll har Pelle bestämt att det blir Sweeney Todd.

"Sweeney Todd anländer tillbaka till ett London
där hans fru togs ifrån honom femton år tidigare.
Åldrad, sårad och likblek efter åratal i fängelse på falska grunder,
har han bara hämnd på hjärnan.
Den gamle barberaren har tappat all tro på mänsklighetens goda,
och planerar att åter ta till sina rakblad, denna gång för att korta inte bara polisonger
 - utan även livet på alla som förtjänar det det minsta.

Tillsammans med hyresvärdinnan Mrs. Lovett,
som enligt egen utsago står för de värsta pajerna i stan,
börjar de att eliminera folk en efter en.
Mrs. Lovett inser också hur man kan gå med vinst när priset på kött är högt
och pajaffären står tom på kunder.
Men hur långt kan man gå i sin strävan efter hämnd innan konsekvenserna hinner ikapp? "




Kommentarer
Postat av: Maggan

Åååå, den vill jag se. Tänkte köpa den härom dagen men jag blev för snål.

2008-09-09 @ 21:45:28
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Anita svarar Maggan!

Blodigt vill jag lova! :O/

2008-09-09 @ 22:19:25
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Marina

Den har jag sett och den är jättebra - förutsatt att man gillar musikaler och en sjungande Depp.;o)

2008-09-09 @ 22:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0