Som en tjuv om natten!

Det är ju inte klokt!
Varje morgon
när jag skall till jobbet så hoppar katterna med mej,
dom tror att jag leker.
Dom skuttar och far kring benen på mej
överlyckliga över att jag oxå är ute.
Jag har prövat med att låta dom gå med, tanken var då att
 - Dom vänder snart! När det börjar kännas att dom är utanför reviret så vänder dom.
Men icke sa Nicke!
De flesta mornar så får jag vända och gå tillbaka hem,
och dom springer glatt med med mig tillbaka.
 Sen får jag låsa in dem!
Det känns inte bra att dom inte får vara ute som dom älskar.

 Nu i morse smög jag ut genom altandörren,
genom rabatten och svartvinbärsbuskar,
bakom grannens friggebod och över grannens tomt.
(hoppas att inte någon granne såg mig!)
Som en tjuv om natten tog jag mig förbi de små "monstren"
och kunde ta mig på jobbet utan att måsta vända tillbaka.
Phu, man får inte vara dum då blir man chef! :O)


Kommentarer
Postat av: Marina

Ha ha ha...jag kan se dig hur du smyger i buskarna...vilken härlig syn..;o)

Jag har varit hemma på förmiddagen och tagit emot mina vaktmästare som kom med ny kyl/frys...mycket trevligt!

2008-09-25 @ 10:44:19
Postat av: Gubben

Så skönt att katten kom tillbaka - varit ute och slarvat, kanske?

2008-09-25 @ 15:59:22
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Lena

Men, hur var filmen då?

2008-09-25 @ 17:07:05
Postat av: Madde

Hehe..."En katt kan inte prata men ändå ger den order"

2008-09-25 @ 19:18:21
URL: http://nikkinin.blogg.se/
Postat av: Marina bara undrar...

Du har väl inte gått vilse bland svartvinbärsbuskarna...?

2008-09-25 @ 21:14:57
Postat av: Frida

Man får inte vara dum inte ;)

2008-09-26 @ 08:13:00
URL: http://fridiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0