Nu e de kväller!

Vi har grillat ( igen!) och ätit klart!
Inte lika varmt i luften idag som igår
så vi satt inne och åt idag.
Emil är hos kompisar och Lars ute med moppegänget.
Nils sitter nere i "grottan"
och Pelle och jag softar vid köksbordet.
 Alice har varit ute en sväng,
jagat flugor
och klättrat i träd
- hon vägrar inse att hon är nyopererad!

 Ikväll blir det TV
och ett bad i bubbelkaret.
Jag ska vara VAK- ledig ( vård av katt) i morgon
så jag känner ingen "uppladdningsstress"
som jag annars kan göra på söndagar.
Det är lätt att ta in livet när man har sådana här sköna dagar
och samtidigt helgledig.

 I morgon
ska jag oxå fixa naglarna
och då passa på att gå på stan en sväng.
Behöver lite nya vårkläder
- alla mina kläder är svarta
känns det som.
Vi får se om jag hittar något.
Jag brukar inte hitta nåt jag vill ha när jag beslutar mig för att handla,
mera att jag bara "springer på " sånt som passar!

Nu ska Alice få ta av struten så hon kan äta och dricka!

Tjigeling!


Kommentarer
Postat av: Marina

Ring mig om du vill ha sällskap på vårshoppingen...jag kan lägg lunchen lite när jag vill...om schemat passar...eller om det blir tidig em...kan jag tom sluta tidigt.."Call me!"

2009-04-26 @ 20:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0