Lata dagar!

Jag har inte gjort ett dugg idag!
 Softade i pyjamas länge och när jag tänkte bege mig ut på skidor
så var klockan redan 14:30 och det blev snabbt mörkt.
det blev inga skidor men det gör ingenting.

Pelle och Emil har varit till Järpen och köpt bensin
 till morgondagens skotertur,
annars händer inte så mycket här.
 Lata dagar i vår mysstuga!

 Jag förbereder kalkon middag till på söndag.
Inte så ofta jag fixar kalkon så jag får läsa på lite.
Viktigast är ju att man stoppar den med en massa smaskens
och så att man öser den hela tiden så att den inte blir så torr.
Sen gör ju såsen (som man gör på skyn) hela middagen!
Det svåraste är att skära upp den snyggt tycker jag!

Trevlig helg från Huså!


Kommentarer
Postat av: Marina

Jag har en liten familjehistoria om en kalkonmiddag..;o) Min mor tillagade alltid kalkon på juldagen och ett år när min systerson Kristoffer var runt 10 (han är nu snart 26) så åt han mors (sin mormors) kalkon tills han kräktes...hoppas din var minst lika god..;O)

2009-12-25 @ 22:25:01
Postat av: Maggan

Jag har också en rolig anekdot om en kalkon. Min man som växte upp i USA och lärde sig prata där, sa en gång i en församling att det var tradition hemma hos honom, att på juldagen äta helstekt turk!(turkie= kalkon)Hahaha!!!!

2009-12-26 @ 09:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0