Oh what a day!

Denna dag har gått i ett flygande fläng!
Städade i stugan
 från morgonen och plockade
- det vanliga köret.
 Sen for vi hem till stan! 

Pelle skulle var tillbaka i stan vid 12.
 Väl hemma
så satte jag igång plocket och städet här hemma
och efter det gjorde vi lite ärenden.
Meningen var
att vi skulle ta oss på stan
för att handla julklappar men Pelle "orkade" inte
så det blev inget.

Åkte hem, kokade knäck och fortsatte städandet
och planerade för revbensspjäll och köttbullar
- samt fixade Lasange till middag.

Vi skulle fixa julgranen ikväll
men jag hittade varken belysningen eller lådan med dekorationer
så det blev oxå inställt.
Nils och Pelle har bakat marsipangodis.

Lite om sänder blir det jul!

   
Nils sätter igång skapandet!
 
Pelle hakar på!
 
Sen doppas skapelserna i mörk choklad!

Lasange till middag!


Kommentarer
Postat av: Marina

Här blev det tacos...;o) Fantasin tryter så här dagarna före jul. (Fina godisar du gör Nils!)

2009-12-20 @ 23:11:31
Postat av: Maggan

Vi gör inga marsipangodisar i år. Jag hittade en hel burk i frysen från i fjol som jag slängde. Nougat och knäck får räcka.

2009-12-21 @ 09:53:09
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0