Det är i backarna man rycker!

Nu har jag "vräkt" i mej lite sallad,
fattar inte men jag är aldrig hungrig nu för tiden.
 Är bara sugen på kaffe och rostade med ost.

 Mina tankar snurrar runt av alla intryck från mässan,
 nya idèer, andra vägar att gå.
Sitta här och mögla på ett kontor
 när man kan resa runt och träffa kunder
- det gillar jag, träffa kunder menar jag!
Det är oxå något jag är bra på!
Det är ju då jag känner att det jag håller på med är roligt,
 jag måste ut mera.
Dom nya kunderna som blev på mässan
skall jag ta hand om själv tror jag.

 Läser just nu en bok som heter
" Det är i backarna man rycker - hur du ökar försäljningen i lågkonjunktur."
av Max Söderpalm.
Den boken inspirerar mig att resa mig ur VD stolen
och ta mig ut bland kunderna.
Det blir nog en resa till Örebro under våren,
där har jag både nya och gamla kunder.
Jag gör som förra resan, tåg till Örebro
och sedan hyr jag bil och åker runt.
Så får det bli, i alla fall en resa ska jag väl kunna klämma in under våren
utan att familjen får spunk! :O)


Kommentarer
Postat av: Marina

Herregud Anita..klart att du ska ut och resa - familjen kan själv!

2009-02-03 @ 13:49:12
Postat av: Maggan

Spunk, sa Bill

Spunk, sa Bull.

2009-02-03 @ 14:54:07
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0