Så tändas åter ljusen......

Så är det kväller igen!
Jag har rusat hem från jobbet och fixat middag
men ingen mer än Lars är hemma.
Vi väntar väl en stund sedan äter i alla fall jag!
Jag är tröttas denna tid på dagen
nu skulle jag lätt kunna sova en timma eller två,
men så blir det inte.
Om jag gjorde det så kom jag väl aldrig i säng sen ikväll - natt! ;o)

"Nu tändas åter ljusen i min lilla stad.
Två ganska svaga lyktor framför rådhusets fasad,
lyser över ströget, där går Kalle och Marie,
och blinkar emot Vera på Walléns konditori.
Och grabbarna i gänget står och pratar ner' vid Grand,
om flickor och om fotboll och om livet med ibland
Från hotellet hörs en trio i Toselli serenad.
Det är kväll i min lilla stad."

Tjingeling, nu blir det middag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0