Som Bambi på hal is!

Nu har jag åkt långfärdsskridskor för första gången!
Det var inte så lätt, jag blev helt svettig och slut.
Men det var roligt bara man hittade rätt teknik.
 Det måste vara 15 år sedan jag stod på ett par skridskor senast
och detta var något helt annat.
Vi åkte väl en 5 km
kanske, det räckte för mej.
Pelle han stack iväg som om han inte gjort annat än stått på skridskor,
men jag tog det lungt och metodiskt.
 Ville ju inte ramla och slå ihjäl mig på kuppen.
 Det var massor med folk på isen som promenerade,
åkte skidor och skridskor, spark och släde.
 Efter turen gick vi och fikade.
 En härlig eftermiddag
blev det
och detta med "långrör" ska jag absolut göra om.

   

Kommentarer
Postat av: Marina

Jag har heller aldrig stått på ett par långfärdsskridskor...och när jag åkte skridskor senast överhuvudtaget finns inte i mitt minne ens...

När jag var liten gick jag i skridskoskola på Fyrvalla..;o)Härlig dag har det i alla fall varit..

2009-02-28 @ 16:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0