Och så detta med katter igen.......

Lilla Alice har inte varit sej lik sen vi kom hem i fedags.
Hon äter men har ingen aptit,
hon vill inte leka eller var ute - vill bara sova.
Hon piper yngkligt ibland när man lyfter upp henne.
 Igår när jag fixade med hennes päls så var hon inte glad.
När Heavy hoppar på henne och vill leka

så skriker hon och går och gömmer sig.
Nu gjorde jag en ordentlig koll av henne när jag kom hem idag
för hon såg så tussig ut.
Då upptäcker jag ett vätskande sår på utsidan av hennes högra lår!
Det blöder inte
med är kladdigt!
Hon förstod att nu hade jag fattat vad som var fel,
hon lade sig lungt i mitt knä och somnade.
Så nu blir det till att göra ännu ett besök på Djursukhuset under morgondagen.
Kanske har hon blivit hackad av en skata,
det ser liksom ut som ett hack.
Svårt att se riktigt hur det ser ut
på grund av hennes långa päls 
och svårt att veta vad som hänt.
Huvudsaken är att hon blir frisk den lilla!

Tjooo - vad det är svårt när ens älskingar blir sjuka!


Kommentarer
Postat av: Marina

Stackars liten..:( Ja tänk vad man ömkar för de små djuren. Jag har haft en ynkligt pipande måsunge utanför mitt fönster på jobbet..så igår tyckte jag att pipandet var för störande (tillika ungens skrikande föräldrar som flaxade runt runt)...då visar det sig att ungens vänstra vinge gått av och släpar i backen när hon/han går...efter 45 min. rundringande till "alla" instanser som jag tänkte kunde avliva eller ta hand om en skadad fågel fick jag till slut tag på byrådirektören på Miljö & Hälsa (på kommunen) som tog på sig regnställ och stövlar - en jättehåv och en svart sopsäck....+++

Den lilla måsungen har nog fått nya vingar att flyga med där den nu är...:)

2009-07-21 @ 19:37:44
Postat av: Maggan

Nääää, inte igen...

2009-07-21 @ 21:01:26
Postat av: Lena

Men herregud, är det inte nog med alla sjukdom hos era katter.

2009-07-21 @ 21:50:14
Postat av: Nina

Stackars er båda! kram

2009-07-22 @ 08:16:04
Postat av: vonna

Men lilla tussan:( å så söt hon e på bilden..!

2009-07-23 @ 11:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0