Kvällsskift!

Nu har jag vikt och rullat 10 påslakan
+ 10 underlakan och strukit 10 örngott.
Skönt att få det undanstökat!
Lars var snäll och hjälpte
mig vika.
Jag blir tokig på all tvätt!
Och i hela detta stora hus finns ingen riktig tvättstuga.
På ett sätt var det lättare när man bodde i lägenhet
och gick iväg till tvättstugan med all tvätt
för då fick man allting klart  samma kväll,
man var tvungen.
Nu har jag alltid tvätt i hela huset

för jag skall fixa det senare,
ett senare som inte blir av
utan högarna bara växer och växer å växer.
 Jag har då ingen disiplin vad det gäller tvätten!
Men nu är det gjort!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Skönt att få det gjort. Jag har faktiskt blivit mer diciplinerad nu när det gäller tvätten, och framför allt så har Jonny börjar engegera sig i tvätt och städ som han aldrig gjort förr.

2009-03-17 @ 07:02:19
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Marina

Vilka vackra lakanshögar du gör - med spets och allt....hmmmm..;o)

2009-03-17 @ 08:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0