Middagsbestyr!

Inte ska man åka på Coop och handla en fredageftermiddag
när det är löningshelg -
 herre min Skapare
vad det var mycket folk i farten.
Jag "snabbhandlade" bara till middgen idag och inget annat
och det tog väl en timma eller så.

Väl hemma
så har jag
eller (rättare sagt vi ) satt igång med maten.
Vi ska steka kött på täljstenar
 med klyftpotatis och massor av goda såser till.
Nils ringde och meddelade att han inte äter hemma,
han ska på badets Relax med nåt gäng -
låter jätte skönt.

Köpte Julöl idag
på lunchen idag,
( Jämtlads Julöl såklart!)
  den sitter fint nu när man fixar med middagen.

Vi spelar julmusik och tar det lungt - det är helg! 

Jag önskar er en skön fredagkväll! :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0