Svininfluensan.........

Jag vet ärligt inte hur jag ska göra!
Vaccinera eller inte
- det är frågan.

Nu sa dom på radion att vi i Jämtland har
över 80 konstaterade fall med Svinflunsa........

När dom började prata om detta med att alla skulle få vaccinera sig
 då var jag hundra säker på att jag ville,
nu är jag mycket osäker.
 Har försökt att läsa
mej till fakta om detta vaccin
men det är svårt att hitta.
Det är ju verkligen för och emot i media!

Andra vaccin testas i flera år
innan det tas i bruk
 och detta vaccin fick man fram på ett kick - hur gick det till???

I Österrike vägrar man
använda det vaccin som vi har,
 dom har valt ett annat - vad vet dom som inte jag vet????

Jag har vänninor som jobbar inom vården och
 som INTE blivit rekomenderade att ta nån spruta - hur kommer det sig???

Vad händer vi näsat flunsa
om några år.....
då ska vi ta vaccin mot den med och så nästa och nästa.......
till slut så finns inget som hjälper
och vi ingen egen motståndskraft kvar.
Vad gör vi då???

Näääe, fy vad svårt......................!!


Hur gör ni andra - för eller emot vaccinet???


Kommentarer
Postat av: Marina

Jag tänker inte vaccinera mig....(tror jag)...jag har varit sååå säker - men velar ju närmare v49 vi kommer..då är det ju "min" tur om jag vill...men jag vet inte..:/...tycker inte om att ha okända kemiska substanser i kroppen - Jag tar ju inte ens värktabletter...:)

2009-11-11 @ 21:16:54
Postat av: Anita svarar Marina

Jamen de e ju de jag säger - jag vill inte heller! Men jag funderar ju över om det är "feltänk" eller ej!? Kommer inte att ta vaccinet jag heller......tror jag!

2009-11-11 @ 21:42:11
Postat av: Maggan

Jag har vaccinerat mig och Ludde. Vi är ju riskpatienter eftersom vi har astma. Jag tänker inte riskera Luddes hälsa genom att inte vaccinera mig. Jag tror inte att vaccinet är farligt. Det är farligare att få flunsan för mig. Här i Uppsala vaccinerar sig alla som får, vi har tydligen högst statistik i hela landet.

2009-11-12 @ 07:01:16
Postat av: Nina

Jag har vaccinerat hela familjen. Jag har varit på föreläsning om influensan och vaccinet och jag tror inte det är någon skilnad att ta det här influensa vaccinet än något annat.

Varför ta risken att bli sjuk om man inte måste?

2009-11-12 @ 07:23:05
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: karin

Jag var också på föreläsning om influensan på lassarettet,där sa de att två sprutor var ett måste för att få effekt(och det gällde alla) med minst tre veckor emellan sprutorna.. Men nu verkar det räcka med en...????? Då börjar man ju undra.. är det så att det blir för dyrt med två sprutor till alla eller räcker det inte till alla..??? Mysko..

2009-11-12 @ 17:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0