I väntans tider!

Vi väntar på att maten skall bli klar!
Jag har gjort köttgryta met rotsaker och svamp
 men det tog en evig tid för köttet att bli klart
- en seg oxe kanske!
Jag eldar ljus och välkomnar hösten,
 har även tänt mina lyktor ute på verandan.
Men jag är gråtfärdig över att Nils har åkt
- det rullar lite tårar nu och då.
Inte så kul att ha sina ungar ute på vägarna i mörkret.
 Han ringde precis från Mora.
 Jag tycker att han gör det så bra som skaffar sej ett eget liv
- studentliv!
Han fattas mej,
vi är tajta Nils och jag.
Men smärtan är min!
 Han klarar sig så bra - det vet jag!

Att det ska vara så svårt när barnen blir stora!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Nej, det kan inte vara lätt när de försvinner så långt bort. Kram till dig från mig.

2009-10-26 @ 06:47:38
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0