Trevlig Helg!

Jag har en lugn start på dagen,
softar med kaffe å macka!

Vi har inte några planer i dag
utom att vi ska besöka graven.
Jag har köpt en krans och så ska vi tända ljus.
 Vi ska besöka två gravar,
både familjegraven och så har Pelle en kompis
 som är begravd i ÅS,
dit ska vi oxå
åka.
Jag tänker ofta på min familj,
men det är klart att det känns mera
vid stora helger
som tex denna.
Det känns bra att besöka graven
- rofyllt på något sätt.

Vi ska inte iväg
på någon tillställning, ingen Halloweenfest
men det blir en god middag här hemma.
Jag har glömt att gå
på systembolaget
och det är väl inte öppet idag
- får förlita mig på att grannarna har att låna ut.
 Tänkte inte på
att det var "söndag" idag.

Nu önskar jag att ni får en skön helg!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Ungdomarna hade också glömt att det är söndag idag så de är på väg hit för att råna morsans barskåp...suck! ;0)

2009-10-31 @ 12:22:43
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0