Internet!

Jag är hemma, jag gick hem efter lunchen,
eller rättare sagt jag fick åka med en arbetskamrat!
I en hel timma har jag nu plockat disk och tvätt och dammat av i köket.
Nu måste jag packa för Karin kommer om en timma!

 Tänkte på en sak idag när jag läste Ninas blogg.
 Hon har sin dotter på annan ort
och längtar så klart efter henne hela tiden.
 Då kom jag på  att det är bra härligt ändå
med internet å blogg å Fb å sånt!
Det gör ju att dom som är långt borta kommer lite närmare.

Jag flyttade till Sundsvall som 18 åring
och det var jätte långt borta ( 20 mil!) utan mobil och dator,
inte ens en vanlig telefon hade jag.
Jag fick gå till en telefonkiosk och ringa hem!
 Finns dom kvar - telefonkioskerna?? :o)
Jag bodde på en vinda i ett rum med kokplatta och handfat.
Toan var ute på vindan
 och jag delade den med en annan som oxå bodde i ett rum på vinden.
 Det fanns inget lås på toan
och jag skaffade snabbt en potta!
Så småninga om skaffade jag både Tv och telefon
men det var en lång termin på vindan
med potta, skivspelare och läxor!
Jag gick på badhuset flera gånger i veckan för att få duscha
 och passade då på att simma 1000m,
bra motion flera gånger i veckan!

Tjolahopp - nu åker jag till Gräftåvallen!




Kommentarer
Postat av: Marina

Fem över fem och jag har precis lämnat spisen...snart kommer dom! Ser fram emot en afton med pratglada tjejer, god mat (hoppas jag) och massor av vin..:o) Ha en riktigt mysig fredagkväll..Kram!

2010-02-12 @ 17:07:25
Postat av: Nina

Jaa det är skitbra :o)

2010-02-13 @ 11:48:13
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0