Hemma igen!

Vi är nu "hemma!"
- i alla fall hemma i husvagnen efter tre dagars festivalande.
 En otrolig upplevelse, fantastisk musik, stor gemenskap
 - och för få timmar sova! :O)
 Det var en mycket bra organiserad festival.
Med bussar mellan parkering och camping,
cykeltaxi, bra med toaletter.
Festivalområdet var stort
- kanske 5 gånger så stort som Storsjöyran.
Det var oxå en bra bit att gå mellan camping och festival
 - säkert en 2km!
Mycket vadra mellan olika spelningar
 - mycket folk på torsdagen
när vi kom
 - mera folk på fredagen
och otroligt mycket folk på lördagen.
Det blev biljettrekord för Peace & Love i år med 42000
sålda biljetter! 

På torsdagen såg vi Them Crooked Vultures, Kent, Alice in Chains, Biffy Clyro och The Cribbs.
 På fredasgen såg vi The Hives, The Ark, Billy Talent, Europe, Nationalteatern, D-A-D och Danko Jones.
 På lördagen såg vi Jay Z, Hästpojken, Crashdiet och John Fogerty.
 Mycket musik blev det på tre dagar
och mina fötter säger nu stopp!

Vi tog sovmorgon i morse, plockade ihop tältet, köade till bussen
( fatta vad mycket folk som ska förflyttas samtidigt!).
 Sen körde vi till Rämshyttan
för att hämta husvagnen
- där tog vi ett välbehövligt nakenbad i sjön ( 21 grader varmt i vattnet!)
 och drack gott kaffe med Tomas och Ammi.

 Nu ligger vi på en camping utanför Karlstad - Skutbergets Camping,
vi har tagit en kvällspromenad och druckit kaffe
- återgått till pensionärslivet igen! ;O)

Här kommer lite bilder från en fantastisk festival!

 

Tältet på ålats - festivalen kan börja!


Tjoohoo - Rock & Roll!


Träffade Nils med polare på Alice in Chains!



Vi gjorde ett besök på undomarnas campingplats......


.............inga kommentarer.......!


Lars äter frukost!


Emil försöker vakna!


Nils har hittat en bra plats att relaxa på!


Nationalteatern på G!


Europe!


Kommentarer
Postat av: Marina....numera i birken - typ 6 veckor

Vilka härliga bilder!! Rena tonårsgrejjen ju...avis är jag!!

2010-07-04 @ 23:05:49
Postat av: Vickis

Ser rätt skönt ut, men jag är ändå glad jag inte släppte iväg min 16-åriga dotter!

2010-07-04 @ 23:37:39
URL: http://vickis-at.blogspot.com/
Postat av: Anita svarar

Vi bodde på "Lugna Campingen" - och där såg det inte ut som det gjorde där ungdomarna bodde - långt ifrån! Man behöver inte bo i röran - det finns alternativ!

2010-07-04 @ 23:41:37
Postat av: Vickis

Hihi, nä förstår att "lugna campingen" var lugnare osv, men jag tror inte min dotter skulle vilja bo på lugna campingen. Hon vill säkert åka nästa år... jag har ett tag på mig att fundera!

2010-07-05 @ 00:20:24
URL: http://vickis-at.blogspot.com/
Postat av: Maggan

Jag har lovat Ludde att han skall få åka nästa år :P Jag har ett år på mig att förbereda mig på detta :)

Jag kanske också åker då, det ser härligt ut.

2010-07-05 @ 07:45:59
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0