Påskplanering!

Dax att planera, skriva inköpslista inför påsken!
I morgon måste jag handla!
Vi åker till Huså på Skärtorsdagen
och blir kvar där till på måndagen.
Påskbuffé blir det en dag
och sedan annat gott de andra dagarna.

Ägg med saffransmajonäs.

4 msk majonäs
2 krm saffran
2 knivsuddar Sambal Oelek

Blanda ihop och lägg en klick
 på varje ägghalva.
 Toppa med en räka!

Ost med nötter.

En hel Brietårta.
2 msk. flytande honung.
Mandel
Hasselnötter
Valnötter
Pistagenötter
Torkade fikon skurna i bitar.
Torkade aprikoser skurna i bitar.

Lägg nöt och fruktblandningen på osten.
Ringla honung över!
Grädda i ugn på 200 grader i ca 8-9 min.







Kommentarer
Postat av: Marina

Många goda saker blir det...mums..:)

Vi drar till IKEA torsdag - lugn fredag - middag hemma med farmor lördag - middag i Torvalla söndag...lugn och stilla måndag...nice.

2010-03-29 @ 22:18:06
Postat av: M..igen

Förresten...anar att du mår bättre om du kan tänka på mat..;o)

2010-03-29 @ 22:21:52
Postat av: Nina

nu blir jag ju sugen, fast jag oxå är upp och ner i magen

krya på dej!

2010-03-29 @ 22:45:57
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Jag försöker också planera påskmaten. Då kommer Calle och säger att han skall jobba på påskaftonen. TRIST!! Ja, ja vi får väl käka innan han drar på donken. Tur att han har jobb men trist att han skall jobba så fort familjen skall träffas. Jag skall göra tonfisk/räktårta bla.

2010-03-30 @ 08:34:26
Postat av: Maggan

Tror jag snor det där receptet på saffransmajonäsen.

2010-03-30 @ 08:35:48
Postat av: Lena

Det ser ut att hela familjen kan vara tillsammans hela påsken utom påskaftonen då Simon ska jobba (han hoppas kunna jobba mera eftersom det är storhelg och det ger mycket pengar).

Ha det skönt under påsken och sköt om dig kramar Lena!

2010-03-30 @ 13:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0