Rot å Rut!

Nä nu jäklar får det vara nog!
Nu är jag trött att titta på skitiga fönster och dammiga golv,
 fetflottigt kök
och äckliga badrum.
Tänk om man skulle leja en storstädning
- en riktig vårstädning!?
Undrar vad det kostar med Rutbidraget?
Sen borde jag oxå leja någon som tar bort våra stubbar
där nu PK är inne på sin tredje säsong av grävande
- halva gården är uppgrävd men stubbarna är kvar.
 Borde gräva upp rabatten
och plantera blommande buskar i stället,
 fixa till trädgårdsgångar och tukta träd å buskar. 
Där kommer Rotbidraget in!

Heja Rot å Rut!




Kommentarer
Postat av: Maggan

Det skulle jag absolut göra om jag hade råd .

2010-03-24 @ 10:57:21
Postat av: Marina

Rut- och Rot-...AVDRAG..;o)Jag putsade fönster igår på mina "timmar" - Sovrummet och vardagsrummet fick en liten vårstädning med gardin- och kuddbyte..:)Nu är det bara resten kvar..:/

2010-03-24 @ 11:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0