Ett hål i trottoaren!

Reflekterar över den "nödvändiga medvetenheten"
och citerar anonym författare till "Autobiografi i fem korta kapitel:
 

Kapitel 1:
Jag går nerför gatan.
Det är ett djupt hål i trottoaren.
Jag ramlar ner.
Det är inte mitt fel.
...Det tar evigheter att ta sig upp.

Kapitel 2:
Jag går nerför samma gata.
Det är ett djupt hål i trottoaren.
Jag låtsas att jag inte ser det.
Jag ramlar ner igen.
...Jag kan inte fatta att jag är här igen.
Men det är inte mitt fel.
Det tar lång tid att ta sig upp.

 
Kapitel 3:
Jag går ner för samma gata.
Det är ett djupt hål i trottoaren.
Jag ser det.
Jag ramlar ner….det är en vana…
...men mina ögon är öppna
jag vet var jag är.
Det är mitt fel.
Jag kommer upp på en gång.

Kapitel 4:
Jag går nerför samma gata.
Det är ett djupt hål i trottoaren.
Jag går runt det.

Kapitel 5:
Jag går nerför en annan gata....

( kopierat från min vän Elsa på fejjan!)




Kommentarer
Postat av: Maggan

Trycker på gilla-knappen

2010-11-17 @ 19:08:37
Postat av: Lena

Precis!

2010-11-18 @ 05:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0