Full fart från start!

Jag klev upp redan 05:30!

Ut på gården i djupsnön
-  har skottat upp lite gångar
så att man tar sig fram till brevlådan
 och sopat av bägge bilarna.
 Klockan 7 hämtade jag Pelle på tåget
sen hem och letade i källaren efter Nils vinterskor.
Jag hittade dem men glömde dom hemma!
Hoppas att Lars skottar
av garageuppfarten
 när han kommer hem
- annars får jag göra det själv...
snön är mycket lätt och fluffig.
Ännu så är det lugnt på kontoret
- telefonen har inte ringt en enda gång

sedan jag kom vid 7:45
 - men jag har annat att göra.
 Känner mig ovanligt pigg faktiskt -
kan det bero på att jag redan varit ute och kämpat med snön ett tag?!

 Nu blir det kaffe!
" Hej mitt vinterland - nu e jag här....!" :O)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0