det går en dag.....!

Jag var precis på väg ut genom dörren i morse
för att ta en förmiddagspromenad
 - då ringde telefonen...!
 Det var Nils som med skrovlig stämma meddelade
 att han varit på krogen kvällen före.
Han tyckte att vi kunde ta en promenad till Lillsjön och hämta honom
- bara öl och Pizza till frukost var inte så lockande.
 Saagt å gjort PK & jag tog en 45 minutare till Lillsjön och hämtade upp sonen.

 I eftermiddag så har Pelle å Emil tagit upp båten
och Nils och jag har fixat lite till lägenheten
- och så har Nils handlat mat och fyllt kyl å frys! 
( han har handlat å betalat helt slälv! )
Jag bjöd hem Nils
på middag i kväll
men han kände starkt att han vill fixa egen mat
 - hemma hos sig själv. :O)

Här hemma har jag gjort Entrecotespett med jordnötssmör
 och Ugnsrostade rotgrönsaker!
Det blev bara fyra till middag i kväll
- Nils har nu flyttat och Erik åt ute med vänner!
Familjen minskar!

Ikväll blir det TV....tror jag....
om ingen vill gå på Nostalgikväll på Marite???




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0