EKG!

Idag på morgonen har jag varit på Fysiologiavdelningen på sjukhuset
och gjort ett EKG - ett arbetstest för hjärtat.
 Inte för att jag har problem med hjärtat
utan för att jag ingår i en undersökning om ärftligt genetiskt fel
...en mutation som kallas för LOTS = långt QT-syndrom.
Jag har inte detta syndrom
( är det redan konstaterat med hjälp av blodprov!) 
men dom ville ändå kolla mitt hjärta
 - och det var bara bra med mej! :O) 

Min kondis var jätte bra
-  de normala värderna
för en kvinna i min ålder låg på 100
och jag låg jag på 150! :O)

Jobbigt var det att cykla
med motstånd på träningscykeln
- som att cykla i brant uppförsbacke i 10 minuter.
Jag var helt svettig efteråt!

Överläkaren tittade länge på mina resultat
och sen sa han att det var helt OK.
Så sa han plötsligt att han kände igen mej
och undrade om vi gått i skolan tillsammans
- det visade sig att han gått i min brors klass
och att han umgåtts mycket med en som gick i min klass. :O)

Nåväl....det var riktigt skönt
att få en genomkörare så där på morgonkvisten
- kanske dax att plocka upp träningscykeln
 som står i källaren!


Kommentarer
Postat av: Lena

Nyfiken i en strut.... Vem var det?

2010-10-28 @ 13:17:58
Postat av: V.I.C.K.I.S.

Skönt att allt va OK med dig.

2010-10-28 @ 13:42:56
URL: http://vickis-at.blogspot.com/
Postat av: Marina

Härligt att höra!

2010-10-28 @ 22:38:53
Postat av: Barbro

Gissar att det var min gamla klasskompis Anders :)

2010-10-30 @ 23:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0