Källsortering!

Idag har jag kört sopor på källsorteringen....igen!
Det är inte klokt vad mycket plastförpackningar
- pappförpackningar och plåt/metall
det blir under ett par veckor.
 Nu tror jag ju att vi är otroligt bra på att sortera
det är inte mycket som går till brännbart.
Men nog kan jag tycka ett det är för många förpackningar man släpar hem från affären
och många av dem plockar man bort och slänger med en gång.
 Jag vet att i Tyskland så är mataffärerna
tvungen att ha källsortering i samband med sin försäljning.
 Det innebär att du kan välja att slänga förpackningarna
innan du åker hem med dina varor -
 du slipper släpa hem och sedan släpa på källsoreteringen.

Inte så dum idè tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Vi är jättedåliga på att sortera. Var skall vi ha allt? Det borde finnas behållare i våra soprum tycker jag.

2011-04-06 @ 11:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0