Den 14 mars 1971.

Har städat bland mina papper ikväll...
och hittat en liten bok där jag skrev små dikter
...eller korta kärleksnoveller när jag var 14 år.
Just denna vecka var det "Peter" som fick all min uppmärksamhet! <3

Här bjuder jag på en av dem...

" Du ser inte mej, men jag ser DEJ!
Du står där nere i samma slitna mockajacka.
Jag törs inte åka förbi dej.....

NU åker du iväg...fort!
Du har åkt ner för backen och jag ser dej inte mer.
Jag skyndar mej - stakar med stavarna allt jag orkar.

Nu är jag nere vid liften och du ska just åka upp!
-Skynda dej Anna..så att vi kommer bakom HONOM!

-Vaa? Åhh Nej...måste vi köpa korv just nu??
Äntligen klar och där kommer HAN ned för backen!
- Kom vi ställer oss här...Varför? Jo jag vill!

Du tittar på mej - kanske känner du igen mej från skolan...
eller du kanske bara undrar varför jag ställer mig sist i kön
när jag kunde ställt mig längre fram.

Du tänder en cigarett och det ser gulligt ut!
- Hur mycket är klockan? - frågar du din kompis.
- Halv fyra svarar JAG, utan att tänka mig för.
DU tittar på mej och skrattar - jag rodnar.

Då...där... var det nära att jag jag talat om sanningen
- Jag älskar dej!"




Kommentarer
Postat av: Maggan

Haha....naaw! Vad gölligt! Du är visst en riktig liten poet du.

2011-01-05 @ 07:43:11
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0