Byråkrati!!

Jäklar vad det blåser idag!
Höll nästan på att blåsa bort när jag stack ut näsan
och halt är det oxå.
 Hata....!
 
Idag har jag en del "måsten"!
 Försäkringskassans blanketter
är inte att leka med!
Jag hatar byråkratpapper
- så jäkla många och krångliga frågor.
Det gäller Uppgifter om Inkomst och årsarbetstid för en anställd.
Jag tycker att det borde räcka med att man skickade in uppgifter
 om beräknad årsinkomst men så enkelt får det inte vara.
 Hata...!
Men det är väl bara att ge sig in i uppgiften med hull å hår!

I kväll ska jag hjälpa Emil att fylla i papper
som oxå ska till försäkringskassan
- samma sak där....
frågor som man inte fattar!
Hata...!
 Vad är meningen
med allt
- kan inte försäkringskassan samköra med skattemyndigheten
 så fick dom alla uppgifter utan att bråka med folk.
Jag är säker på att när jag skickat in detta
så kommer någon att ringa och ska ha kompletterande uppgifter
eller så har jag skrivit fel på någon rad.
Hata....!

....men annars så är allt bra! ;o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0