Husåstugan!

Lagar mat på vad stugan redan har i sitt "skafferi"...
sa till min man innan vi åkte igår att
- Det finns så mycket mat där uppe så vi handlar bara frukost!
Igår blev det kycklingspett med råris och gräddfil med sweet chili sås...
idag hittade jag två rediga bitar Oxfilè i frysen....
så det blir ju det då ikväll med klyftpotatis och hemgjord bea...
gjord med örtsmör jag hade i frysen.
Tänk så smidigt va...
fast jag var på bolaget i Järpen och köpte vin...
det var tur...här fanns bara glögg...folköl och sherry.
En bra stuga reder sig själv!
 
För övrigt har det gått bra med målning av fönster och tak i sovrummet..
en underbar promenad i strålande sol blev det mitt på dagen
- vi har 18 grader varm just nu!
 
Som sagt...nu väntar oxfilén! 
 
...och sen en film jag redan sett!
 
Middag igår!
 

Kommentarer
Postat av: Maggan

Mmmm gott!!

2012-07-11 @ 12:26:13
URL: http://www.maigiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0