Paranterna!

I början av 1970 talet så var jag att starta upp en teatergrupp
som vi kallade Paranterna.
 
När jag började på Österängskolan i 7:e klass
så började jag spela teater som Fritt valt arbete...
några grabbar i 9:an kom och tittde på mej när vi övade
och sen frågade dom om jag ville vara med att starta en amatörteatergrupp
och det ville jag.
En av dom grabbarna var Rolf Lassgård.
 
Vi hade så otroligt roligt i den gruppen...
i vår träningslokal i källaren på Fagervallsskolan.
Jag var där varenda helg
och många vardagkvällar under hela min högstadietid. 
Mina föräldrar var oroliga att vi drogade...
så dom gjorde en hel del "spontanbesök" i böjan!
Mamma överaskade genom att bjuda på fika lite nu och då!
 
Idag fick jag ett brev i i posten...
en inbjudan till 40 års kalas...för Paranterna.
Det är 40 år sedan vi drog igång Amatörteatrgruppen Paranterna
och nu blir det fest på Gamla Teatern i början av januari 2013.
 
 
Så jäkla glad blev jag så jag jublade i köket!
Detta ser jag fram emot!
 

Kommentarer
Postat av: Maggan

Meeen ååååå vad roligt!

Svar: :O)!
jamtlandspower

2012-11-06 @ 22:23:01
URL: http://www.maigiz.blogspot.com
Postat av: Marina

Ja tusan va kul...men 40 år Ha ha - tokigt!..:)

Svar: jamenellerhur....Tokroligt! Hoppas att Lassgård kommer oxå! ;O)
jamtlandspower

2012-11-07 @ 08:02:08
Postat av: Karin

Ja va' va spännande å kul! :-)

Svar: Japp!
jamtlandspower

2012-11-07 @ 19:32:13
Postat av: Frida

ÅÅååhhh jag vill ha Rolfs autograf =D snälla snälla snälla ;) hihi. Pöss

Svar: Hahaha...ska se vad jag kan göra! ;O)
jamtlandspower

2012-11-07 @ 20:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0