Det viktigaste först......

..........det har jag lärt mig....
att ta det viktigaste först!
Men vad är viktigast då?
 
När pojkarna var små så var dom viktigast...
dom är viktigast nu oxå men det blir ändå på ett annat vis.
 
Om man har en livskamrat är han/hon en mycket viktig bit i ens liv....
man sätter gemensamma mål...
lever tillsammans men har endå ett eget "kryp in"!
 
Familjen är viktig....
att det finns möjlighet att uttrycka sin önskan och sina kännslor...
att någon lyssnar på just mej.
 
Vänner är viktiga....
nära vänner som känner dej utan å innan....
vänner du delar allt med....
men oxå vänner som du håller lite på avstånd...
som du umgås med på ett annat plan -
Dom är oxå viktiga! 
 
Jobbet är viktigt men är det viktigast....?
Det är klart att sköter jag inte jobbet
så fungerar inte företaget så bra
och då drabbar det många personer inkl. många i min egen familj....
pengar är ju viktigt - olika viktigt för olika personer!
 
Hemmet är viktigt....
att det känns tryggt å fint för alla...
att alla får sin egen plats å eget utrymme....
gemenskapen i ett hem är viktig att vårda !
 
Sömn å kost är viktigt....
även på mycket kort sikt påverkas man negativt
av dåligt med sömn och fel mat.
Motion är viktigt....
för inte så länge sedan var det viktigast i mitt liv....
jag sprang 10km. varje dag!
Nu "vardagsmotionerar" jag....
går till och från jobbet och nu det känns viktigt.
 
 Är det så att vad som är viktigt förändras med åren och tiden??
Eller kan det vara så att om du sätter dej själv i första rummet....
om du ser dej själv som viktigast
då faller alla andra bitar på plats...
då behöver du inte ha så dåligt samvete över allt som du inte satt först...
då har du tid å energi till allt det andra....
som barn...familj...vänner....jobb...hem..kost...motion å sömn.
 
Jag har mycket svårt att sätta mig själv på första plats.....
därför sliter jag oxå ont med allt det andra!
 
Vad är viktigast för dej....?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Försök sätta dig Själv i Första rum för ingen annan gör det!! Kram..

2013-01-17 @ 09:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0