Julafton !

Vi hade en härlig dag igår...julafton! Vaknade långsamt och utan stress....åt gröt och skinkmacka till frukost....tog en skön  promenad neg till kyrkogården för att tända ljus för dom i min familj som ligger där...Vi hade med värmande glögg  som drack på plats! Väl hemma så tände vi eld i spisen och jsg fixade ett "litet julbord" till lunch. Emil och Elina kom...och Nils och Marielle..! Tyvärr måste Mariell jobba så hon åkte när bi satte oss framför TVn å Kalle. Mys hela eftermiddagen....julklappsutdelning och en sen middag med Oxfilé och råstektpotatis och stor efterrättsbuffe. Sen spelade vi ett spel som Elina fick i julklapp....och jag fattade ingenting av reglerna men det gick ju på något vis med hjälp av ungdomarna. Vid midnatt åkte söla hem och Lars åkte med kompisar på krogen. Jag diskade och plockade undan...vår diskmaskin har lagomt till jul valt att packa ihop och funkar inte längre. Satt sen en stund och njöt av tystnade....summerade dagen och kom i säng sent! 

God Jul till er alla! 






Å Tilda var med...! 


...å jag fick en Selfie - stick....! 

....detta spel som jag aldrig fattade...! 



Kommentarer
Postat av: Marina

Vi var hos syster med familj och åt o drack gott fram till Izzie skulle sova. Då for Sebbe till sitt - Alex till vänner - och jag o Allan mös i soffan med en varsin julöl. Idag kom syster med familj på ett ofrivilligt besök då någon valt att tända på sin lägenhet i syrrans fastighet :/ tydligen inte första gången... Skrämmande men allt har gått bra....

Svar: Meeen fasen oxå..löste om detta...jäkla idioter...! 😳
jamtlandspower

2014-12-25 @ 15:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0