Att leva sitt liv på nätet......

Jag har skrivit blogg sedan nov. 2007...nästan varje dag!
Jag skriver om mitt liv...intressant..?
Knappast..!
Det är mina vänner som läser
och någon utifrån syberspace nån enstaka gång.
Jag får bara fina kommentarer och bra feedback på det jag skriver....
om det är någon som lämnar en kommentar
så är den kul eller snäll eller intressant.
 
Idag skrev min syster på sin blogg
 om att hon fått sina fiskar varma för första gången...
någon som anonymt hade åsikter om det mesta hon skrev om..
någon som också hade lösningar på alla hennes problem....!?!?
Det är klart att om man skriver öppet om sitt liv i en blogg
så blir man ju också sårbar inför andra människor....
även dom man inte känner.
Och jag vet att min syster kunde ta detta på rätt sätt....
men dom som inte kan det då....dom som råkar värre ut...?
 
Jag har vänner som absolut aldrig skulle kunna tänka sig att skriva blogg....
eller vara på Facebook...
som säger nej till att vara med på bilder
av rädsla för vad nätet kan göra med detta.....!
 Och så finns dom som måste fixa sej och se ut som en filmstjärna
innan dom duger på bild....!
 En del av dessa vet jag har erfarenhet av att bli utsatt på nätet.
Ändå är det väl lindrigt med tanke på vad massor av unga tjejer blir utsatt för på nätet...
unga killar också för den delen...
Detta anonyma näthat som förekommer.....
 där människor helt anonymt kan tycka å skriva å svada
över en annan människa som dom inte känner...! 
Om man ska ha en åsikt om en annan människas liv...utseende....vikt....bostad....kille....hund...hår....jobb...matvanor...osv osv
så tycker jag att det minsta man kan begära är att dom vågar stå för sina åsikter
och stå för vem dom är och vad dom tycker.
 
Jag har följt en del bloggar genom åren
 där föräldrar skriver om tex sina cancersjuka barn...
dom föräldrarna kan få otroligt tråkiga...förnedrande och elaka saker skrivna på sina bloggar!
Människor ger sig hän och skriver att:
" det var den fulaste jävla unge som jag sett...lika bra hon får dö..."
såna saker kan det stå i kommentarerna.
Och bara anonymt så klart!
Man fattar inte att människor ( om dom nu har rätt att kalla sig så...!)
tar ut sin livsfrustration på andra vilt främmande människor....och bara är elaka...
....att dom har ork å tid med detta!
 
Om det jag skriver på min blogg eller på FB stör dej så...läs inte...scrolla förbi.
Det är min blogg...å min FB sida...!
 
Och till dej som läser och gillar det du läser säger jag
Tack för att du läser på min blogg! <3
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maggan

Du har så rätt kära syster! Jag läser inte sådana bloggar som retar mig, jag ser inte på filmer som får mig att må dåligt. Jag läser inte böcker som jag inte gillar. Jag gör sån´t som jag mår bra av, resten hoppar jag över. Sitta och hata någon på nätet, vad ger det för energi till mitt liv? jag tror inte heller att människor förstår att det är lika straffbart att hota någon på nätet och i telefonen, som det är att göra det öga mot öga. Jag vet inte vem det var som skrev på min blogg men jag vet att hen var från Stockholm och vilken Browser hen använde. Man kanske kan få fram IP adressen men det är inte intressant just nu. Blir det värre så kan det kanske bli det. Trevlig helg!

2014-03-14 @ 11:58:10
URL: http://www.maigiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0