God Jul.....

...och Gott Nytt 2019❣️
Juldagarna gick fort..men jag njöt av var minut❣️Lars å Linda kom sent på kvällen den 23...Julafton tillbringade vi hemma i Lit..Nils å Malte kom mitt över dagen och Emil och Elina kom på eftermiddagen. Vi har ätit gott och spelat spel...och fått julklappar förstoss. På Juldagen slappade vi med film på förmiddagen och så gjorde vi ett besök på kyrkohården...tyvärr blåste det så hårt så det gick inte att tänds några ljus...dom blåste ut med en gång. På juldagen var det 31 år sedan mamma Astrid lämnade jordelivet❣️Vi har julfinas hos Eivor å Sewe...pratat minnen och druckit skumpa. Lars å Linda åkte hem på annandagen och Pelle, jag och Alice har nu åkt till stugan i Huså. Här lever vi livet långsamt och sakta. Men idag har vi faktiskt gjort en utflykt till Ullådalen för att kolla till stugan där. Pulsat i tösnö och fått dagens motion. Fikar på Grädda i Åre och på  väg hem var vi förbi Jim å Bib och önskade gott Nytt  År!  Tillbaka i stugan är det bastu och middag dom gäller....och ikväll TV. Hoppas ni haft en fin Julhelg❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Önskar er en fin Lucia❣️

Godmorgon...sanktaLucia på er❣️

"Ute ere huskut mårt,
isen på sjöa,
blåsut å brano kåhllt,
fennom ta snöa.
Då står ei framma dörn,
ei som ha vö her för,
a Sankta Lucia, a Sankta Lucia.

Sjongenes, vit hu kom
at oss om måran.
Si hur dom lys å brinn
ljusa ti håran!
Ljöst våle når hu kom,
fint våle når hu sjöng,
a Sankta Lucia, a Sankta Lucia.

Står her e litta fauk
mitt millan tärnom,
skänk oss e kort´e stånn
ta himla å stjärnom.
Lava oss nyén vår,
sen vänná om å går,
a Sankta Lucia, a Sankta Lucia."
(null)


Let It Snow, Let It Snow, Let It Snow...❣️

En mycket händelserik helg är mu över..! Startade ut på fredagen med AW på Dalwhinnie tillsammans med Marina å Allan å Carina och en efterfest hemma hos M å A...och så kom syster Maggan å Knut upp på fredag kväll. Knut för att träffa kärleken å Maggan för att träffa mig..❣️
Lördagen tillbringade vi på Jamtli Julmarknad ...massor med folk och massor med snö...helt galet med både snön och besökare..hörde på nyheterna att det var 10000 besökare på lördagen. Efter marknaden promenerade vi in till stan och tog en öl på All Star och sedsn middag hos bästa Eivor och Sewe. Idag söndag har Maggan och jag gjort ett besök i Halåsen hos Nils med familj...sen en sväng på Shoppis och sedsn åkte Maggan å Knut hem till Uppsala. Jag hämtade vår bil i stan...som var kvar sedsn igår..höll nästan inte på att få ut den...så jäkla mycket snö som ramlat ner sedan igår...höll på i 40 minuter med att skotta å borsta bilen ren från snön...helt otroligt!! 
Nu kör em ny vecka igång och julhelgen närmar sig med stormsteg...och snöandet fortsätter..! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Julfest med de bästa⛄️❣️🤶🏼

Ikväll har vi käkat gott..druckit gott å bytt julklappar.....Tanterna på Jazzköket..❣️
Tack alla för en fin kväll❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


.....och så var vi inne i december...!

...hur gick det till..? Jag håller emot Julen hela november och den smäller det bara till och så är det 1:a advent och Julen är nästan här...! 
Av Alla julklappar som skulle vara klara i november så har jag i princip alla kvar att köpa..men åtminstone är inköpslistan klar..! Denna helgen har vi varit i Huså Pelle och jag...lördag till söndag..och så var det kalas på söndagen för Malte å Marielle som fyller år denna veckan. Ett roligt kalas med både barn å vuxna❣️
Ikväll har jag skrivit nästan alla julkort och i morgon ska jag på Jazzköker och ta en Julöl med Lena, Karin p Biggan...på fredag en julöl med Marina, Carina, Allan å Pelle på Dalwhinnie...och så kommer käraste syster på fredag kväll...det blir mysigt...med Julmarknad på Jamtli på lördag allt..❣️

(null)

(null)

(null)

(null)


RSS 2.0