Nu är vi på väg ..........

.................till Uppsala!
Har precis passerat Bräcke där vi stannade på Systembolaget
och så fixade jag ett par glasögon eftersom jag lämnade mina hemma.
Man kan ju inte gå på kurs en vecka utan att se ett nå.
Nils kör och jag bloggar!
Jag gillar inte att åka bil i kolksvarta mörkret,
 köra själv är OK
, men inte åka.
Nåväl, det handlar väl om kontroll,
 att jag inte har den menar jag.
Nils kör ju lungt och fint så detta skall nog gå bra.
Lars valde att stanna hemma med katterna.
Så det är bara Nils och jag som gett oss iväg.
 Det tar ju en 6-7 timmar ner med stopp för mat
så vi är väl framme nångång vid 21:30 om allt går bra.
Här är inte just någon snö men temperaturen ligger vid 0 grader
och dom har varnat för snö.

Önskar er alla en fin fredagkväll!


Halloween!

"Halloween, eller egentligen All Hallows Even som betyder alla helgons afton, är namnet på allhelgonaafton, den 31 oktober, i anglosaxiska (engelskspråkliga) länder.

Kom till USA med invandrare från Irland
Traditionen att fira Halloween kom till USA med irländska invandrare på 1840-talet. Halloweens ursprung kan spåras i den uråldriga förkristna keltiska nyårsfesten Samhain, som firades 31 oktober som en markering att sommaren var slut och vintern började. Samhain betraktades som en gränsöverskridande natt då de döda antogs återvända till jorden. Därför tändes eldar för att vägleda dem och skrämma bort häxor, som ansågs vara särskilt aktiva denna natt. Även olika naturväsen, som till exempel älvor, menades vara i farten. För att blidka alla sorters väsen som var ute denna natt satte man ut mat och dryck till dem.

Denna natt ägnade man sig också åt skämt och upptåg, som en markering av övergången till den långa vintern. Utklädda och maskerade gick man från hus till hus och tiggde ihop till ett kalas. Om man inte fick någonting straffades värdfolket genom att man ställde till med upptåg."

(Allt enl. Nordiska Museet)

Jag önskar er alla en skrämmande Halloween!





Snart så......

..............kan man gå och lägga sig!
Emil har ringt,
dom tog sig med tåg till Arlanda 
och nu sitter dom på bussen från Arlanda till Uppsala.  
Sen gäller det bara att dom ska hitta dit syrran bor oxå
så är allt frid och fröjd även för oroliga mammor.
So much for "going to bed early!"


Sömn.

Ser på Du är vad du äter.

Ikväll talar Anna Skipper om att för lite sömn
gör så att du kan ha svårt att gå ned i vikt ,
därför att det stör sömnhormonet melatonin.
Det vore något att ta fasta på när det gäller mig.
Jag kämpar med både mat och motion
och det går sakta sakta nedåt på vågen.

Om man tittar på hur många timmar jag sover samanlagt på en natt
så får jag till kanske 5 timmar varav 3 av dessa är sammnahängade sömn.
Det är ju katastrof för melatoninet och för min vikt vad jag kan förstå. 
Sömnbrist ökar hunger- och aptithormonet grelin
och minskar mättnadshormonet leptin.
Det gör att man blir hungrigare, äter mer
och får särskilt sug efter söta och stärkelserika kolhydrater, salt och fett.

Stress är inte heller bra för vikten, men det visste jag redan.
Skipper säger att man skall meditera 20 minuter per dag för att motverka stress.
Bara tanken på det gör mig stressad!
Om jag kunde fixa bättre sömn så kanske jag oxå kan få till detta med meditation,
i alla fall några gånger i veckan.

Att varva ner på kvällen är oxå viktigt.
Det innebär att jag bör träna på morgonen istället för på kvällen
 och då måste jag ju vara pigg på morgonen, iaf piggare än vad jag är nu.

Värt att prova detta med bättre sömn!


Brrrrr, jag fryser!

Ikväll blir det röja och packa inför morgondagen!
Det skall bli kul att åka till Uppsala och träffa Syster Yster.
Nils hjälper sin mor med däckbyte, det känns tryggt!
Men han är inte glad åt att måsta,
 så en viss mister Knutas får nog sina fiskar varma när han kommer hem.

Här är det verkligen vinter nu snö och flera minusgrader.
 Undrar om det tänker vara så här eller om det bara är en snabbis.
 Det är ju vackrare med snö så för min del får den gärna stanna.

Emil ringde från S-holm och var utan pengar!
 - Hur kan man åka till huvudstaden
 och inte ha pengar undrar då en upprörd mor?????
Har fört över nu så han klarar sig. Hoppas att dom får kul!
Jag kommer i alla fall inte vara lugn
förren jag vet att han är hos syrran i natt. * Suckar!*
Nu ska jag plocka ihop kontoret och göra kväll.
Brrr, jag fryser!!!


Bussen!

Det blir till att åka buss idag!
Emil fick åka med kompisens pappa, tur för mig.
Slipper halka ut på Frösön i sommar sulor.
Jag ska på möte på stan kl.10, men det går ju bussar som tur är.
Känner mig lite orolig över att släppa iväg min 17 åring till Stockholm
på egen hand, inte kul.
 Men det går säkert bra!

Bara dom nu tar sig från S-holm till Uppsala inatt!

Nu måste jag sätta fart med ansikte och hår,
så jag inte missar bussen.
I sista minuten!


I sista minuten!

Det verkar som om allt här hemma ska ske i sista minuten.
Ikväll har jag hjälpt Emil med en inlämningsuppgift, deline på söndag.
Han har haft typ 10 veckor på sig
och nu MÅSTE det göras, i sista minuten!
Jag har inte köpt presenter till Munthers pojkarna ännu,
imorgon måste detta ske i sista minuten!
Nu snöar det ute för fullt och vi har sommardäck på bilen
och jag skall skjutsa Emil till flyget imorgon.
 Måste få hjälp att byta däck ikväll eller imorgonbitti, i sista minuten!



Jobbar hemma!

Idag ska jag sitta hemma och skriva lite protokoll,
planera fredagsmötet och göra lite annat jag inte hunnit med.
Ska nog ta en lunchpromenad i denna frostiga höstdag.
Det är kallt ute men ser ut att bli sol. 

Nu är jag hungrig som en varg -

konstigt jag som vräkte i mej igår hos Karin! :O)
Dax att fixa lite frukost!


Fruntimmersmiddag!

Ikväll har jag varit på middag hos Karin.
 Jag, Lena och Karin träffas ca. en gång i månaden och surrar och äter.
 Ikväll var det Karins tur att vara värdinna.
 Hon bjöd på Lasange, sallad och vin, glass, kaffe och likör.
Jätte gott och sååå trevligt!

Vi tittade på bilder från Karins resa till Italien
och min Turkietresa och så surrade vi en hel del såklart.
Jag glömde min kamera, tog lite bilder med telefonen
men nu funkar inte överföringen så det blir inga bilder ikväll.
Typiskt!
nu önskar jag er alla en God Natt!


Bloggen 1 år!

Idag har jag varit bloggare i ett år!
Tänk va, att skriva dagbok på nätet under ett helt år.
Det har varit jätte kul hela tiden och inte ett dugg jobbigt.
När jag startade bloggen var jag i Uppsala hos Maggan & Jonny
och vi var på hårdrocksklubben Krom och rockade loss.
 Detta har du gjort bra Anita!
Grattis till mej som firar ett år som bloggare! :o)


Vi ser det snöar.......

 Vi har snö i Jämtland!
Ett tunnt lager snö täcker hela landskapet
och det är ljust och vackert.
Inte för att jag vill ha snö så här tidigt
men det är faktiskt fint ute
Pelle åker till Österrike idag och inte har vi vintedäck på bilen inte.
Varje år likadant - Pelle borta - snö - vintedäcken i garaget.
Tur att det finns andra män i huset som är händiga!
Nu måste jag måla på mig ansiktet och bege mig.
Ha det!


Ingen träning! :o/

Jag hade  planerat att ge mig iväg ut några kilometer ikväll,
 men det sket sig !
Sen från jobbet
, oplanerad middag som tog tid,
tom kyl gjorde en resa till affären, en överfull diskbänk.
Allt detta gjorde att jag inte var färdig för att ge mig ut förren nu.
 Lite sent att ge sig iväg när klockan är närmare halv elva.
Jag fattar inte vad jag gör med tiden!
Känner mig så oplanerad,
 håller på med nåt jämt och hinner ändå ingenting.
Hur går det till?
Jag har inte ens packat ur väskan efter resan till Turkiet
och nu skall jag snart iväg till Uppsala.
Bara att packa om!
Ingen bra dag
för mej idag som ni kanske hör.
Nåväl så blir det ibland,
man kan ju inte lyckas jämt och natten är lång.

Vad gör ni andra ikväll då??


Papper, papper, papper......

Jag visste ju det,
att mitt skrivbord skulle vara belamrat med papper till förbannelse.
Och så är vi en man kort idag!
Den nyinköpta BMW:n har redan kostat oss 25 000:- i reparationer,
hyrbilskostnader, transport upp till Östersund.
Jag säger som Maggan - Jävla skitbil!!!
Allt man gör eller företar sig kostar pengar
även för företag, så är det ju.
Det känns som om ansvar och arbetsuppgifter växer mig över öronen.
Fel på lönerna
blev det oxå innan jag rymde till Turkiet,
hade väl för mycket i huvudet och glömde en del
som körersättning och sånt trivialt. ;O)
** Suckar djupt! **

Nu är det bara att hugga in i högarna
och dessutom svara i telefonen som ringer hela tiden.
Men som sagt måndag är ju oxå en dag man skall ta vara på
och inte bara sucka över!

Hej & Hå min ludna tå!


Godnatt!

Nu hoppar jag i badet och sen blir det sängen för min del.
Säger Godnatt och önskar er bra start på veckan som kommer!



Glass!

Nu har jag vräkt i mej massor med glass,
en hel kopp, minst 2 1/2 dl.
Känner mig som ett svullo!
Det är säkert 6 månader sedan jag åt glass.
Åh, vad det var gott!
Men nu känner jag mig helt proppmätt!





Kvällens film!

Ikväll blev en gammal repris som heter

Dejavue.

"Washington spelar huvudrollen som agent Carlin,
en man som är kapabel till att snabbt hitta ledtrådar från brottsplatser,
ledtrådar som andra lätt missar.
Carlin blir indragen i en utredning kring en explosion
som förstört en färja, och tagit livet av ett hundratal amerikanska militärer och deras familjer.
När Carlin börjar luska fram ledtrådar stöter han på ett kvinnligt offer
vars död inte följer samma mönster som de andra.

Carlin begrundar fortfarande kvinnans död
när FBI-agenten Pryzwarra (Val Kilmer) erbjuder honom att lösa bombbrottet
och ta fast mördaren genom att använda en ny topphemlig övervakningsteknologi.
Utrustningen tillåter FBI-teamet - och nu Carlin
 - att se övervakningsfilmer över specifika platser i New Orleans exakt fyra dagar tidigare.
När Carlin sitter och ser hur saker och ting går tillväga
blir han övertygad om att det går att förhindra den fruktansvärda händelsen."

Källa: Cinsè.se






Tankar & annat krafs!

Idag blir det Lasange till middag!
Jag gör en med köttfärs och en vegetarisk med grönsaksröra och spenat.
Hela familjen Knutas älskar Lasange,
men nu var jag sugen på veg. mat!

Jag tror att jag håller på att svettas ihjäl,
klimakteriekärring
som man är!
Guuud vad det är varmt här!

Jag har varit så duktig idag - har inte varit på jobbet en enda minut.
Lite stressad över detta är jag
men egentligen vet jag att jag hinner imorgon.
Nu ska jag bara njuta av söndagkvällen
och samla krafter inför "Helvetesveckorna" som kommer
med jobb å kurs å konferans.
 Ett roligt avbrott med Fruntimmersmiddag
och besök i Uppsala finns ju att se fram emot. 
DET känns bra tycker jag! 

Är nog lite orolig över den utbildning jag skall gå i Sigtuna.
Har fått svarat på massor av frågor om vad jag vill få ut av kursen
så det känns ju väldigt seriöst och bra.
Men jag är alltid orolig när jag skall göra något som handlar om mig själv,
då jag skall vara i fokus.
Jag tror inte att jag kan lika mycket som någon annan
och att jag skall bli avslöjad som en bluff.
Men detta vill jag verkligen
,
jag behöver på mer fedback och styrka i mitt ledarskap.
 Det ska bli kul oxå!!!

Njut av söndagkvällen ni med!


Söndag!

Sov länge idag, till klockan 10!
Men när jag vaknade kom jag på att det var dax
 att ställa tillbaka klockan en timma så då blev det ju inte så länge ändå.
Jag har lite att fixa med idag,
 tänkte höstdekorera balkongen och entèn.
Det är en fin höstdag oxå så en liten promenad vore inte så fel.
Jag skulle behöva vara på jobbet någon timma
och ta reda på saker från förra veckan,
men får ont i magen när jag tänker på
hur mycket jag har att göra där så vi får se..........
Nu önskar jag er alla en skön söndag!


Kvällens film!

Kvällens film heter

Pay Back!

Porter tjänar sitt leverbröd utanför lagens gränser.
Så när hans partner bedrar honom
och lämnar honom döende utan sin andel på $70.000,
finns bara ett sätt för Porter att ge igen: hans sätt.
Porter ger sig ut på en vendetta som lämnar gangsters
och skumrask stirrande in i hans revolvermynning.
Korrupta poliser, gatugäng, ryggradslösa småskurkar, gangsters
... alla som har oturen att stå mellan Porter och hans $70.000
kommer att vara väl medvetna om
att han är tillbaka för att skipa sin egen typ av rättvisa.


SKÅDESPELARE
  • Bill Duke
  • Mel Gibson
  • Gregg Henry
  • Maria Bello
  • David Paymer
  • Deborah Kara Unger


 


Middagsbestyr & reseplanering!

Från det ena till det andra, nu är det dax för middag!
Det blir Lax med ugnsbakade rotsaker, örtsås och sallad.

Jag känner mig helt slut efter allt städande och skurande,
 hela min kropp skriker NEJ!
Men nu är det klart!
Bara en massa mattor som skall dammas och plockas in.
 En flaska vin är öppnad såklart
och det börjar kännas som att det är helt OK att komma hem.

Har hittat igen fina Haloweenlyktor som jag inte visste att jag ägde.
Lika bra att göra lite Holoweenstämmning redan nu då vi far bort till helgen.
Knutte fyller 20 år så vi skall fira honom  nästa helg.

 Denna veckan blir något hetsig.
 Köpa precenter
till både Ludde & Knutte, fruntimmersmiddag på tisdag,
Pelle åker till Österrike på tisdag, 
Emil åker till Stockholm på Inflames på torsdag,
 Nils och jag åker till Uppsala på fredag eftermiddag efter jobb.
Lars har inte bestämt om han ska med eller ej.
Emil och en kompis sover över hos Syrran natten mot fredag
och åker hem med Pelles bror på fredag eftermiddag
( E. stannar inte i Uppsala för han ska på fest här hemma).
Pelle blir kvar på Knuttes fest och Nils och han åker hem på söndagen
medan jag blir kvar i Uppsala för jag ska på en utbildning i Sigtuna måndag till torsdag.
Hänger ni med????

Det är mycket som ska klaffa,
men det gör det såklart när jag är sambandscetral.
 Sen har jag arbetsdag med styrelsen lördagen den 8 när jag kommer hem
och på söndagen åker jag på konferans till Storhogna, 9 - 11 november.

Tur att man varit och vilat upp sig en vecka!
Jag kanske skulle skola om mej till reseledare?! :O)



Engagemang & energi!

Det blev städningen som fick mitt engagemang till sist.
Jag har även plockat ihop utemöbler och röjt av ute.
Så lita av varje betyder ännu mer rörigt omkring mig.
Nu har jag kafferast!
man kan ju inte slita och släpa med dammsugaren hela sin lediga lördag. :O)
Pelle han är i Dvärsätt och bygger snöskydd till båten,
vart han får sin energi ifrån kan man undra.
Han fixar med något hela tiden!
Det är garaget eller båten, eller något med jobbet,
eller sin musik och ungarnas moppar.
Jag blir helt matt
av att se honom,
önskar att jag kunde äga bara lite av hans energi.
Eller att lite av hans energi kunde hamna på att fixa lite hemma
med städ och tvätt.
Men som sagt, han gör ju mycket annat
som jag slipper att engagera mig i så...........!

Nu är lata Anitas rast slut!


Mycket att göra ........

......................men ingen lust med något!
Jag borde städa, ta in dynor och möbler från balkongen,
tömma alla balkonglådor och köpa ny höstdekoration,
städa ur bokhyllan som är en katastrof
och så tvätten såklart - denna tvätt!
Men här sitter jag med mitt kaffe
och det händer inte så mycket om man säger.
Känner mig sååå lat!
Men någoting av alla måsten får jag säkert gjorda idag, 
bara jag bestämmer mig att få rumpan ur fotöljen.

 Katterna är ofantligt glada
att vara hemma,
dom vill gosa och prata hela tiden
och har legat i vår säng hela natten, sovit som stockar.
Hehehe, bra att dom inte surar i alla fall!

Skönt att vara hemma trots allt!




Skrutten.

På hotellet bodde en liten skruttig kattunge
som var i helt eländigt skick när vi kom.
 Mitt hjärta brast över denna lilla varelse
och det gjorde ont att behöva lämna honom.
Jag började mata honom med en gång vi träffades
 och döpte honom till Skruttis.
Han fick mat av mig morgon och kväll
och friskt vatten varje dag.

Jag vet att det egentligen inte var någon mening att tro
att jag skulle kunna rädda Skrutten ,
men jag var tvungen att göra det jag kunde under den vecka jag var där.
Några gäster som stannar ännu en vecka tog över mitt jobb med maten
och dom hittade oxå kattmat att köpa.
Hoppas att dom kan föra uppgiften vidare till kommande gäster.

Skruttis var som sagt eländig när vi kom
 men han blev piggare den vecka vi var där.
Jag tror dock att han har något fel på ögonen eller en hjärnskada.
Han har svårt att gå rakt, svårt att fokusera blicken,
och det hörs nästan inte när han jamar. 

Nu var ju Alanya fullt med katter som ingen tar hand om.
Horder med kattungekullar drog omkring 
och det var inte lätt att förhålla sig till detta.
Jag kan ju inte rädda alla katter i världen!
Så jag valde Skrutten och hans mamma.
Mamman kom nu och då för att se till sin lille pojke.
Troligen hade övriga i kullen gett sig av
medan hon inte riktigt klarade av att lämna den svagaste.

När jag gav mat och mamman var med
så lät hon alltid Skrutten äta först,
hon liksom vakade över honom,att han skulle få,
 sen åt hon om det blev något över.
 Så sov dom en stund tillsammans
och så gav hon sig av igen.

Han var mycket ensam min lilla Skrutt
och utsatt för alla gästers barn.
Vissa människor har ju inte koll på sina barn
utan låter dom rumstera om på hotellet vind för våg.
Jag hade bra koll från min bakong
och fick agera Arga Tanten mer än en gång.
Här kommer lite bilder på Skrutten!

     
Första gången Skrutten fick mat högg han in och drog undan maten
som om han hade  stor konkurrenans om måltiden.
Men vartefter veckan gick blev han lugnare och lugnare!

   
En litem Skrutt är hungrig jämt!          Mamman kollar in sin lille Skrutt!



Min lilla Skrutt är ensam i natten!

Lite bilder från vår resa!

Här kommer lite bilder från Turkiet!

Jag har nog tagit hundra bilder
så detta är ett axplock från en vecka av mitt liv hösten 2008.
Varsågoda!

   
Äntligen på väg!

     
God mat & dryck hela tiden!
   
Det Turkiska köket ligger två i världen vad det gäller fräsch och god mat.
Turkiet är helt självförsörjande på alla sina råvaror.

     
   
Sköna dagar vid havet!

   

     

Och sköna dagar vid poolen!

   
Turkiskafton med magdans och Nils är med på noterna! :O)

   
Shopping på hög nivå!
Kläder och ny vattenpipa blev resultatet.
Vi prutade ganska bra men man blir ju misstänksam 
när dom är galda att se en dagen efter?!?  :O)

 
Solnedgång från slottsruinen!

   

     
Roliga kvällar på Restaurang Oscars!


Det finns sååå många fler bilder men nu ger jag mig.
I think you got the point!



Borta är bra men hemmma bäst!

Vår resa tillbaka till Sverige startade tidigt imorse.
Vid 01:15 , Turkisk tid, hämtade en buss upp oss vid Hotell Azalea,
transfer till flygplatsen  är två timmar och planet avgick i tid 05:30.
 Flygresan till Östersund är 4 timmar och jag är trött och nervös hela tiden,
försöker att sova  lite men det är trångt och stökigt
med ständiga avbrott för försäljning och mat.
När vi ska landa på Frösön är det ganska hård vind.
Planent tar mark jätte hårt,
ner i marken igen ,
studsar upp i luften igen, flera meter
och slår ner hårt en andra gång
 men lyckas med nöd hålla sig på banan.
Det var den värsta landning jag någon sin varit med om.
 Många passagerare skrek och jag var jätte rädd.
Gud vad jag hatar att flyga!

Nu är vi iaf. hemma, vi har varit och handlat
och så klart hämtat Hjalle & Heavy
som oxå är är jätte glada att vara tillbaka på Kallkällvägen.
 Kattrena flög i min famn när jag hämtade dem
och har pipit och pratat och gosat hela eftermiddagen.
Jag har sovit en stund med datorn i famnen
utan att få till något inlägg men här är nu ett.
Bilder från resan kommer såklart senare ikväll ,
när jag gått igenom bilderna.
 Det var svårt att lämna lille Skrutten kvar på hotellet i Turkiet,
men annat att göra.
 Han läg och sov på en matta vid polen när jag åkte
och det är bara att hoppas på att andra gäster fortsätter att mata honom,
men den finns nog ingen räddning för den lille katten.

Nu ska Lars och jag göra Tacos till middag!
Ma råkes!

Tre dagar kvar!

Tre dagar och halva resan kvar!
 Här har vi fantastiska dagar med sol och bad.
 Vi varvar med att gå till havet eller att stanna vid polen på hotellet där vi bor.
Idag har vi legat vid polen hela dagen,
 så skönt att inte göra någonting och ändå njuta av dagen.
 Igår kväll hade grabbarna shoppingkväll!
Det köptes jeans och hoodtröjor och t-shirts så det stod härliga till.
Vår reseledare sa att om man blev utslängd ur affären
och dom skrek efter en att man inte var välkommen tillbaka
då hade man gjort en bra affär.
Fullt så bra i att pruta var inte vi, men vi är iaf nöjda med affären.

Jag fortsätter att mata den lilla kattunge som bor på hotellets bakgård.
 Nu är det döpt till Skrutten,
liten och mager och skruttig som den är.
 Många av gästerna bryr sig om den och matar och så 
men hotellpersonalen är inte snälla med den
och städerskerna verkar nästan rädda för den.
Lilla Skrutt!

Det kommer bilder från resan senare,
 men eftersom jag surfar via min teliadongel
 så kan jag inte hålla p med bildhantering – för dyrt!

Nu blir det en öl på balkongen!

Alanya.

Nu är vi äntligen på plats.
Grabbarna i en lägenhet och vi i en!
 Igår blev det inte så mycket gjort
eftersom det blev sent innan vi checkat in och så..
Först fick vi bara en lägenhet med tre bäddar.
Efter lite strul så hitade dom den andra bokningen,
 engelskan är inte så allmän här om man säger så.
Vi gick ut för att äta och hamnade på Oscars,
ett jätte trevligt ställe.
Och man skulle inte behöva gå någon annanstans
 på hela veckan om man inte vill.
Men det ska vi ju så klart!
Otroligt bra service och lika bra mat.
Sen satt vi på balkongen och delade på några öl.

 Idag började dagen med en promenad efter havet,
lite frukosthandling och så frukost på ungarnas balkong.
Sen gick vi till havet alla fem.
Härligt väder är det här ca 28 grader i luften
och nästan lika varmt i vattnet.
Nu softar vi på vår balkong och väntar på en guidad rundtur
 som startar vid 16:30.
Här är nästan allt bara total avslappning,
en sak stör mej dock – alla hemlösas stackars katter
som svälter mitt framför mina ögon.
Jag kan ju inte rädda alla
men har beslutat mig för att underlätta för den lilla blinda kattunge
som bor på hotellområdet.
 Jag vet att det inte kommer att hjälpa i det långa loppet,
men under den tid jag är här så har den mat iaf.
 (bilder kommer senare)
 Nuska jag in i duschen och sen ska vi iväg på nya äventyr!


Åre-Östersund Airport

Nu sitter vi här och väntar!
Flyget är en timme sen, skulle landa här 9
men kommer inte förrän 10:15.
Vi fikar lite,surra och surfar.
Jag gillar inte att flyga så jag har ont i magen.
Fy för att flyga!
Det tar ca 3,5 timmar att flyga från Jämtland till Turkland,
ganska snabbt ändå tycker jag.
Puss & Kläm på er alla!



Semester!

Nu är jag klar för avfärd!
Har i vanlig ordning tagit med mig för mycket kläder 
får man ha med 20 kg - så får man!
Försöker att inte tänka på Hjalle & Heavy denna morgon
men det är svårt att låta bli, saknar dem sååå!
Vet inte hur det blir med bloggandet där nere i Turkiet
Pyttan är med iaf.

Hare bra å trevlig älg!


Dagen då STRESS blev verklighet!

En helt otroligt stressig dag har jag just genomlidit!

Upp  07:00 - två möten på förmiddagen
- in på jobbet klockan 13:00 ( ingen lunch!)
- gjort klart löner och annat som var viktigt före resan
- slutade  17:30!
handlade middag - fixade middag - ÅT MAT! - 
 packade in katter
  i bilen och åkte till Majsans Hund & Kattpensionat
- lämnade två förvånade katter i en något främmande miljö
- grät hela vägen tillbaka hem 
- åkte på jobbet och hämtade en sak jag glömt
- till grannen med nyckel, hon ska ta hand om posten
- HEM!
- öppnade en flaslak vin - plockade ur/ in disk
- fixade en tvätthög
 - hängde färdig tvätt - packade min väska
- gråtit över Hjalle & Heavy hela tiden!
 - bäddat rent i sängen!!!!!!

Nu kan jag sitta ned och blogga!
Det känns som om jag skall få ett smärre sammanbrott!

Nu måste jag packa om mitt handbagage så jag får plats med Pyttan
sen ska jag dricka upp resten av vinet och gråta ännu mer över katterna.
Dom kommer aldrig att förlåta mig!

Ska försöka blogga i morgon innan vi åker
och absolut hoppas jag att jag kan blogga när vi är framme.

Annaras säger jag bara......... SEE YOU!






Det börjar dra ihop sig!

Nu jäklar är jag snart klar med allt fix och trix
som måste vara klart före avfärd till Turkiet.
Nja, inte är det ens påbörjat med någon packning
men det löser sig i morgon kväll.
Snabbt och enkelt eller......! ?
Hur mycket kläder
kan man behöva när man skall till sol och värme? 

Ikväll ska jag se på Oskyldigt dömd kl.21:00
 med Persbrandts på TV4.
Och så ska jag fika gott, känner mig hungrig helt plötsligt.
 Det måste vara ett tecken på att jag börjar bli bättre i min förkylning! !

Önskar er en trevlig onsdagkväll!


Onsdag morgon!

Känner mig piggare idag, men inte bra.
 Det finns hopp om man säger!
Jag längtar verkligen ut på åtminstone en promenad.
JAG VILL UT!!!! 
Idag ska jag jobba lite hemmifrån,
papper som skall in till Skattemyndigheten gällande KAP:s bil.
Dom vill veta allt om den, hur, var och när den används,
kilometrar hit och extrautrustning dit.
Jag ska även börja packa lite inför resan på fredag,
 bra att ha väskan framme och plocka lite när man orkar.
Tänkte även försöka mig på ett besök på graven,
E och jag skall plantera lite vårlökar där.

Idag är det "lilllördag", även kallad "piglördag" !



Godnatt!

( Stäng min bloggradio, lyssna och ha en bra dag! )

Gabrielles visa



Det är nu som livet är mitt
Jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått



Det är ändå vägen jag valt
Min förtröstan långt bortom orden
Som har visat en liten bit
Av den himmel jag aldrig nått



Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till



Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar



Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag
Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv



House!

 Det är säsongsstart på mitt favorit serie House i kväll!
Det ska jag se!
Tycker jag är bra att sitta och snora till.
Annars är jag ganska trött på TVn nu efter två dagar i soffan,
har provat att läsa men somnar bara.
Jag sover framför TVn oxå massor, så nog vilar jag.




Lite stressad över allt som blir liggande är jag nog.
Har varit två timmar på kontoret ikväll och det känns bra.
Jag har hunnit med alla betalningar + sorterat upp inkommande post,
och skickat ut betalningspåminnelser
 Nu är det bara lönerna som ligger som ett "måste"
och dom kan jag fixa hemmifrån.
Lite lättare att leva! :O)




Brandalarm och influensa !

 Vaknade klockan 04:30 av att telefonen ringde.
Man blir riktigt uppjagad när det ringer den tiden på dygnet.
Nu var det brandalarmet på Lenko, brandkåren var påväg.
Pelle fick slänga på sig kläderna och åka dit.
Jag var jätte orolig, det är bara 10 år sedan hela fabriken brann ner till grunden.
 Nu var det ingenting!
Falskt alarm!
Ingen förstår vad som utlöstet alarmet,
och allt var som vanligt i lokalerna, inen rök, ingen lukt.
Konstigt men bra!
Svårt att somna om efteråt bara!



 Idag är det meningen att jag skall åka på jobbet
och fixa med betalningar och börja med löner
och så har jag ett möte med en leverantör klockan 13.
 Men inget av detta kommer att hända,
 jag sitter där jag sitter!
År inte ett dugg bättre idag, bäst att hålla sig i skinnet.
Det är ju bara det att vissa saker kan inte vänta
 när man har ett företag att sköta.
 Att betala sina räkningar och att personalen får sin lön i tid
är något av det som bara måste fungera.
Jag kanske orkar
ta mig till kontoret ikväll
när det är lungt och stilla där och telefonerna har tystnat.

Måste bli frisk till på fredag ju!




Katthus!

Våra katter Hjalle & Heavy fyller snart 1 år!
Titta vad vi köpt i present till dem.
Den ska stå på balkongen så dom kan värma sig kalla dagar,
eller när det regnar.
Ibland går dom ut och vägrar sen att  komma in på kommando,
då kan det vara utmärkt med en koja att gömma sig i,
 om inte vi finns tillgänglig när dom sen vill gå in.
Gullig va!



Ny frisyr!

Kanske inte så snygg som imorse, när jag kom ut från frissan,
jag har ju suttit och sovit hela eftermiddagen så lite platt känns det
men håll till godo.........


Anitas semester frisyr, Voala!



Hosti hosti hack!

Här snörvlas och hostas det utan dess like.
Satt och snorade hos frissan två timmar imorse.
Min nya frisyr blev bra, kort nacke denna gång.
Bild kanske kommer senare!

Sen har jag varit två timmar på jobbet
och fixat med sånt som inte kan vänta.
Nu sitter jag här under filten igen,
 efter en tur på Apoteket för nässpray, Alvedon och Echinagard.
Fy tusan vad detta var segt!
Känner mig helt slut!
Men jag önskar er andra en bra måndag så här i början av oktober! :O)


Frissan!

Imorgon ska jag till frissan,
trots mitt tillstånd som sjukling,
 så är det ju bara att gå.
Tider hos min frissa växer inte på träd
och på fredag åker vi ju till Turkiet.
Jag undrar om man ska hitta på något annorlunda!
Superkort och andra färger tex.
Vara modig som syrran! :O)


Kvällens film!

Righteous kill!

"Två äldre poliser, gamla i gamet.
När frustrationen över rättsväsendet
och testosteronet slår i taket väljer en av dem att själv rensa upp.
Blir en seriemördare med en unken hemsnickrad filosofi
om rättfärdigt dödande. "



Söndagmiddag!

Jag masade mig ner vid 16:00 för att fixa middag!
Hade ju tänkt älggryta med kantareller och det blev det, jätte gott.
Men till hjälp var jag tvungen att öppna en flaska rött!
Tänk så mycket lättare allt jobb är efter lite rödvin,
lättare, roligare, friskare, mer av allt faktiskt.
Nu bakar P. Chokladkaka till kaffet- Gott!

Och JÄKLA SKITBLOGG som bara bråkar.
Jag hade skrivit ett mycket längre inlägg
men allt stängdes ner och försvann.
Så nu blir det inget mer ........Skiiiiiit oxå!



Söndag

"Söndag är en veckodag som i Norden
är uppkallad efter den fornnordiska solgudinnan Sol,
 som även kallades Sunna eller Sunne.
På fornnordiska  hette dagen sunnudagr (Sols dag).

Söndag kommer efter lördag och före måndag.
I den svenska almanackan är söndag numera veckans sjunde och sista dag,
sedan detta blev internationell standard 1972,
 men i både traditionell judisk och kristen tideräkning är den däremot veckans första dag."

( enl. Wikipedia)

Denna söndag blir lika trist och grötig som gårdagens lördag.
Jag är fortfarande däckad, slut, trött - SJUK!
Det blir ännu en dag under filten framför TV:n.
Pelle är i garaget, Emil och Nils sover och Lars är på LAN.
Jag vill inte sitta här och sitta, jag vill ut!


Booooring!


En dag under filten!

Har suttit och hostat och svettats under en filt hela dagen.
Suck och pust, vill inte vara sjuk!
Vi som skulle gå på 40 års kalas idag - öppet hus.
Men det blir inget för min del, är för klen för kalas!
Typiskt!!
Nu e de synd om mej! :O(
Jag är inte så bra på att vara stilla en hel dag, längtar ut!
Buuhuuu!




Höststormar!

Det är skit väder här, regnar och blåser så inte ett löv sitter kvar på träden.
 Hjalle & Heavy gick ut i morse vid 05:00
men bara Heavy har kommit in igen.
 Det finns en mycket blöt katt någonstans!
Jag sitter och fryser under en filt och är långt ifrån frisk,
men ändå inte jätte sjuk.
Lite feber kanske och svårt att andas, tung i böstet.
 Det blir att sitta inne och dricka honungvatten idag.
 Inget väder att vara ute i anyway!

Nu ser jag en film som heter
 Run the wilde fields.

"Tioåriga Pug bor tillsammans med sin mor Ruby på en farm.
Tre år tidigare rapporterades Pugs far som saknad i krig
och under tiden har gården förfallit.
En dag kommer en främling in i Ruby och Pugs liv.
Både Ruby och hennes dotter blir betagna av mannen
och han skänker dem hopp om ett nytt liv."


Sååå braaa......

Det är sååå braaa
att gå ut med folk som säger Afterwork
och menar Afterwork.
Då kommer man hem i tid!

Vi har haft det jätte trevligt,

ätit gott och druckigt gott på Bishop Arms.
Pelle hämtade mig vid 21:30,
Sååå lagomt!

Nu ser jag slutet på IDOL
- sååå braaa! 




Fredag (host, krax) igen! Prosit!

Ja idag så är jag inte ett dugg bättre!
( i min förkylning alltså!)
Men eftersom jag har så hög sjuknärvaro,
så är jag på jobbet iaf.
 Min säljare från Skåne är uppe och vi ska ha stormöte
så det var inte läge att stanna i sängen.
 Det blir nog bättre bara jag får kraxa upp mej lite,
men just nu så har jag nästan ingen röst.
Och jag som ska på Aftrerwork i eftermiddag,
 med ett gäng jag inte träffat på länge.
Typiskt!!! 
Jag piggnar nog på mig under dagen, eller vad tror ni?



Vad ska jag skriva om.....?

Här är det som vanligt, inget annorlunda händer!
Jobba, laga mat, tvätta träna, plocka och sen fastna i TV-soffan.

Idag tänkte jag inte ge mig iväg ut överhuvudtaget
då min förkylning har tagit ett stadigt grepp om mej nu.
 Men så kände jag ändå att jag ville ut en liten sväng,
så jag tog en lätt promenad på 30 minuter.
Det gick ganska bra, jag tog det väldigt lungt.
Det är hostan och den tunga andningen som är värst.
Jag vet att man inte ska träna när man inte är bra,
men en kort promenad tror jag inte gör skada.
Jag sitter på mitt kontor hela dagarna
så jag måste ut i friska luften en stund på kvällen.

 Nu blir det kaffe och softa!
Pelle och Lars skall se på Heros
 men det ska INTE jag.
Kanske jag ska lägga mig i tid för en gångs skull?
Näää, det blir lite mer dator först!


Vakna pigg!

"Ju yngre vi är, desto mer sover vi.
 Ett nyfött barn sover cirka 20 timmar per dygn.
Därefter minskar sömnbehovet ju äldre vi blir,
 bortsett från en tillfällig ökning under tonåren.
 För de flesta vuxna räcker det med sju till åtta timmars sömn per dygn
och för många äldre med ännu mindre.
Farfar behöver alltså inte sova lika mycket som sitt barnbarn,
oavsett vad han säger."

( enl. vaknapigg.nu)

Testa dina sömnvanor!



Pelles Yearbook!

Hahahaha! Vad roligt jag har!

 
Pelle 1962


Pelle 2000

Nääää, nu blir jag tokig!

Hade skrivit ett långt inlägg som bara försvann i syberspace!
Nu orkar jag inte skriva om allt,
 men det handlade i alla fall om att jag känner mig förkyld igen,
 att det inte blir några kilometrar ikväll,
att jag skall dra något gammalt över mig och glömma denna dag.
Näää, det skrev jag inte
och det ska jag inte!
 Jag skall köra lite stretch så min onda sega kropp vaknar till liv.
Har ett bra stretchprogram på DVD,
om jag nu hittar det.
Jag skrev oxå att det regnar småspik här
och att Hjalle är på rymmen igen.
Jäkla katt!
Nu blir det lite töja och dra!


Godmorgon min sköna böna!

Idag är det frostigt och kallt i Jämtland, vi har -1!
Det blir nog sol senare under dagen. 
Jag har styrelsemöte på förmiddagen
och arbetar hemma på eftermiddagen.

Det känns bra att inte behöva stressa så här på morgonkvisten.
 Jag är ju en utpräglad kvälls / nattmänniska
 och gillar absolut inte morgontimmar.
 Undrar varför det är så att vi har olika "klockor,
varför min man tex är sååå piggelin på morgonen
och så urbota trött och trist på kvällen efter 22:00.

Egentligen så skulle vi ha arbeten efter vår kroppsklocka,
jag ska då ha ett nattjobb och få sova på dagen - så skönt!
 Eller inte!
Men eftersom jag är så disiplinerad så kliver jag alltid upp i tid
och kommer sällan sent till det jag skall företa mig.
 Trots att jag kanske lagt mig efter 01:00
Jag kan helt enkelt inte gå och lägga mig i tid!
Jag borde sova flera timmar / natt än vad jag gör, jag vet!
I natt blev nog klockan 01:30!

En bra onsdag önskar jag er!

Onsdag är en veckodag som i Norden är uppkallad efter den fornnordiska guden Oden.

Onsdag kommer efter tisdag och före torsdag och kallas ibland "lillördag".
Ordet kommer ifrån "piglördagen", vilken inföll på onsdagar,
det var då pigan enligt traditionen hade ledigt
eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen.

(enl.Wikipedia)


Som värsta resebyrån....

Hela kvällen har gått åt till att hjälpa Emil
att fixa billigt flyg till Stockholm den 30 okt..
Han och några polare skall ner på konsert med In Flames.
  Resandet MÅSTE vara billigt då dom ju aldrig har några pengar.
 Flyg ner för 500:- var det billigaste jag hittade,
hem ska dom åka bil med Pelles bror,
så resa tur & retur för 500 är ju inte så dåligt.
Men det var många turer innan dom beslutat sig
för det ena eller det andra, tåg eller flyg.
Suck och Pust!

Nu ser jag Chark på TV, det blir som kvällens film!

Shark

En populär skådespelare dör i en bilkrasch.
Snart nog visar det sig att hon hamnade i ett bråk tidigare under kvällen.
Hon hade även gjort slut med sin pojkvän.
Julia undanhåller det faktum att hon och Neal gått på kändisfest tillsammans.




Hugaligen!

Hugaligen vad jag är trött!
Nu efter maten så känns det inte som om jag tar mig någonstans,
skulle villa gå och sova en stund.
 Det är bara "paltkoma" som sitter i kroppen.
Bäst att byta om och ge sig iväg ut innan förfallet är totalt,
sen ikväll så ska jag inte göra ett fördömdade nå.
Bara se på TV och softa i soffan,
till skillnad från andra kvällar då - noooot!
Puss, Puss & Ma råkes!



Och så var det tisdag.......

"Tisdag är en veckodag som kommer efter måndag och före onsdag.
I Norden är den uppkallad efter den fornnordiska guden Tyr
 (på fornsvenska kallad Ti)."
enl. Wikipedia


Stöd Rosa Bandet!

Gör din insats för canserforskningen.
Stöd Rosa Bandet!




Träning!

Det blev 10 kilometer löpning ikväll
 trots den hårda blåsten.
 Det var motvind å jobbigt å svettigt å ont.
Men runt kom jag!
Jag börjar få lite problem med mina hälsenor,
dom är ömma som ögat.
Har läst att det handlar om en inflamation i hälsenan,
massage av vader och stretching av senorna gör att det läker.
 Och så bör man vila från träningen,
 men det har jag ingen lust med - att vila alltså.
Jag skall prova med massage
och se hur det blir.
Ont är det nu i vart fall!






.

Välkommen till en ny vecka!

På att göra listan denna arbetsvecka står:
Måndag: Skriva VD rapport + ta fram resultat & balansrapport.
Tisdag: Möte med Anticimex ( vet inte vad dom vill men dom ville komma och titta?!?).
Ondag: Styrelsemöte på förmiddagen/arbeta hemma på eftermiddagen.
Torsdag: Förbereda löner ( eftersom jag skall till Turkiet då utbetalningen är
måste jag göra klart innan jag åker)
Fredag: Möte med all personal, min säljare från Skåne är här
 så det passar bra att ha genomgång av nuläget.
Det är oxå sista dagen för inbetalning av skatt & arbetsgivaravgifter,
skall vara inne senast den 12.

att göra listan rent privat står:
Måndag: Ringa kattpensionatet ( Hjalle & Heavy måste ju ha det bra när vi åker till Turkiet!),
träna, fortsätta att röja i skåp och lådor
Tisdag: Träna, handla & röja
Onsdag: Leta bra inredning till hallen, träna,
gå på Anna Viktorias utförsäljning på Hamngatan 12, någon som vill följa med?
Torsdag: Träna & Röja
Fredag:
Äta god mat och dricka gott vin!

En vanlig vecka för mig helt enkelt!

Jag önskar oxå att ni  får en berikande vecka!



Kvällens film.

Flood
heter kvällens film
Hoppas att den är bra, jag älskar katastroffilmer!

Skotska Wick drabbas av en oförutsägbar flodvåg som bokstavligt dränker staden.
Katastrofen i Wick är ett faktum, men trots att experterna avfärdar ytterliggare hot
som mycket osannolika, visar det sig att det här bara är början.
Flodvågen är på väg mot miljonstaden London
och allt för sent upptäcker man att den stora barriären i Themsen
inte kommer att klara av att stoppa de enorma vattenmassorna.
Myndigheterna står lamslagna och tiden rinner iväg,
snart finns det bara ett par timmars utrymme för åtgärd
innan miljontals människor drabbas av det ofantliga vattenflödet.
Är den största översvämningskatastrofen genom tiderna ett faktum?



Idag har vi röjt!

Vi har verkligen legat i idag!
Städat och sorterat och kört på Kupan,
säkert har vi kört bort 5 sopsäckar
med sådant vi inte längre har behov av
 + att vi slängt en hel del som inte gör en människa glad.
Inte är vi färdiga på långa vägar men en god bit på väg.





Höststormar & Bröllopsdag!

Här vaknar man till en blåst utan dess like idag,
knappt katterna vågar sig ut.
Jag ska städa färdigt i källarförrådet,
åka på Rusta och handla lite förvaringslådor
och annat som behövs för att få någon ordning.

Pelle och jag har 23årig bröllopsdag idag.
 Det är bra gjort tycker jag!
Vi gifte oss den 5/10 1985 i Rådhuset Östersund

Puss på dej min älskade gubbe!


Jag genom åren!

Här har jag lekt lite på en rolig sida.
Tackar Amanda för tipset! :O)
Testa själva !




 1950 1960 1970


1980  1990 2000


Jag 2008


Kvällens film!

Ikväll ser vi en gammal Beck,
 Öga för öga heter den.
Jag har faktiskt inte sett den!

"En galen psykopat slår till om och om igen.
Alla offren är kvinnor och har fått ögonen utskurna efter de mördats.
Beck leds till en liten stad, Östhammar, där han får upp spår.
Kvinnorna har gått i samma klass!
Allt pekar på att en man som gick i klassen, Nils Mogren,
har begått de hemska dåden.
Tillslut finns bara en kvinna kvar.
Ska Martin Beck hinna rädda henne från den livsfarliga psykopaten? "



Proppmätt!

 Vi har ätit middag hos svärmor & svärfar 
och jag är så jäkla mätt så det finns inte.
Pelle och jag gick dit, det tog ca 2 timmar
och det känns ju bra att vi gick,
eftersom vi sedan vräkte i oss massor med gott.
Först var det soppa, bröd och ost,
sen gryta på älgkött med kantareller, potatis och sallad.
Till efterrätt äppelkaka och grädde, sen kaffe och kaka.
Guuud, jag kommer att vara mätt till på tisdag känns set som.
Grabbarna var oxå med så vi fick lifta med Nils hem,
 det var ju tur att vi slapp gå tillbaka
( eller kanske vi skulle rullat hem efter gamla Åsvägen!

Nu blir det TVsoffan, orkar inte röra mig!


Kanelbullens dag!

Det Kanelbullens dag!

"I år fyller Kanelbullens dag åtta år.
Den 4 oktober 1999 föddes den officiella Kanelbullens dag,
 lagom till Hembakningsrådets 40-årsjubileum.
 Kanelbulle blev det, eftersom det nog är den mest oomtvistade symbolen
 för hembakat bröd.
Kanelbullar doftar trivsel och hemma!
Alla gillar kanelbullar!"



Kanelbullar
( 20-25st )

Ingredienser:
1/2 paket jäst (á 50 g)
50 g smör eller margarin
3 dl mjölk
0,5 dl socker
1 krm salt
8 dl vetemjöl

Fyllning:
50 g smör eller margarin
2 tsk malen kanel*
1/2 dl socker

Pensling:
ägg
pärlsocker

Gör så här:
Smula jästen i en bunke.
Smält margarinet i en kastrull och tillsätt sedan mjölk och värm till fingervarmt.
Häll i lite av degvätskan i bunken och rör tills jästen löst sig.
Tillsätt sedan resten av degvätskan, socker, salt och vetemjöl (spara lite till utbakningen).
Arbeta degen smidig för hand eller i maskin.
Låt degen jäsa övertäckt i ca 30-40 min.
Ta upp degen och knåda den smidig med resterande mjöl.
Kavla ut degen och bred på smöret/margarinet och strö på socker och kanel.
Rulla ihop degen från långsidan.
Skär rullen i ca 2 cm breda bitar.
Lägg bitarna med snittytan uppåt på en plåt med bakplåtspapper eller i bullformar.
Låt bullarna jäsa under bakduk i ca 20 min.
Pensla sen bullarna med uppvispat ägg och strö över pärlsocker.
Grädda bullarna mitt i ugnen i 250°C, ca 8 min.


Nu snöar det!

Det är sant!
Helt plötsligt
så snöar det ute,
inte så att det ligger kvar på marken
men DET SNÖAR!
De e Norrlande de!

Jag som tänkte ta en lååång promenad till svärföräldrarna i Ås.
Vi ska dit på middag idag och då tänkte jag passa på att gå dit.
Vi får väl se hur snön beter sig,
 jag skulle tro att det slutar lika plötsligt som det börjar.
Vi har ju fortfarande varmgrader i alla fall!

Hahahaha, det snöar!


LouLou eller Kevin eller SEPIDEH..... ?

Jaameeen!
 Vad säger ni då???????







Vin e Gott!

Fredagkväll & rött vin!
Mmmm, de e Gott!



Idol !

Nu har vi ätit god fredagsmiddag och pratat massor.
 Emil valde bort oss ikväll, Pizza & Polare drog värre,
men så är det! 
  Idol är det som gäller här hemma ikväll.
 Jag vet inte vem som jag tycker är bäst
men Johan gillar jag skarpt och Kevin,
&  Alice  och LouLou såklart!!

Jag tycker att juryn i år är så pass kapabel
att dom borde ha större makt.
Tex tycker jag att det var fel att Linda åkte ut.
Fel, fel, fel!
Nu får vi se vad som händer!


Fredag!

"Fredag är en veckodag som i Norden är, enligt vissa forskare,
uppkallad efter den fornnordiska guden Odens hustru Frigg.
 Andra forskare menar dock att den uppkallats efter gudinnan Freja
- som eventuellt var samma gudinna som Frigg.

Fredag kommer efter torsdag och före lördag."
( Enl. Wikipedia)


Kvällens film!

Kvällens film heter
Sex and the City - The movie

"Dags att plocka fram Louis Vuitton-väskan och Manolo Blahnik-skorna
och på nytt ge sig ut på New Yorks gator
tillsammans med Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte.
 Carrie är tillsammans med Mr. Big och bor och jobbar på Manhattan.
Miranda har gift sig med Steve, jobbar fortfarande som advokat
och bor med sin familj i Brooklyn.
Charlotte är gift med Harry och har adopterat ett barn från Kina.
Samantha har bestämt sig för att pröva lyckan i Los Angeles
där hennes pojkvän Smith Jerrod har blivit stor skådespelare. "



Äntligen kom jag iväg!

Det regnar och regnar
och jag kan ju inte påstå att jag längtade ut precis.
Men det var bara att byta om och plugga in mp3:n i öronen,
så gick det som en dans.
Jag sprang  6 kilometer
asfalt ,
det gick lätt ochdet kändes bra!
Väl hemma kändes det ännu bättre,
 skönt att komma igång med löpningen igen.




Regn!

VATTENVISAN
(The Water Song)
(Lille Bror Söderlundh / Lennart Hellsing)
Agnetha Fältskog & Christian


Vad är det som regnar på våra paraplyn?
Vad är det som snöar ner från skyn?
Jo, vatten, vatten, bara vanligt vatten.

Vad är det i molnen där uppe i det blå?
Vad är det som båtar flyter på?
Jo, vatten, vatten, bara vanligt vatten.

Vad är det vi badar och simmar i ibland?
Vad är det som kluckar emot strand?
Jo, vatten, vatten, bara vanligt vatten.

Vatten, vatten, bara vanligt vatten.

Vad är det som fryser och blir till snö och is?
Jo, det tror jag nog ni vet precis.
Jo, vatten, vatten, bara vanligt vatten.

Vad är det man fyller i kylar'n på en bil?
Vad är det som droppar ur en sil?
Jo, vatten, vatten, bara vanligt vatten.

Vatten, bara vanligt vatten,
Jo, vatten, vatten, (vatten), bara vanligt vatten,
Jo, vatten, vatten, (vatten), bara vanligt vatten...


 






Sov så gott!

Nu säger jag God Natt & sov så gott!
Har ett möte imorgon redan kl. 8 och ett kl.10



En hel onsdag på hemmaplan!

Idag har jag jobbat hemmifrån!
Det blev en hel del gjort idag faktiskt,
jag har planerat styrelsemöte, och sammanställt vad som kom fram på kursen i Västrerås.
Känner mig låg och irriterad idag,
och vet inte om det har med regnet, hösten, sömnen eller nåt annat att göra.
 Men ikväll är det bäst att familjen håller sig på armlängdsavstånd. '
Huvaligen vad grinig och kinkig jag känner mig.



 OCH nu kommer jag plötsligt på VARFÖR!!!!!

Jag har ju för tusan inte tränat ordentligt på snart två veckor
- där har vi problemet!
Först var jag sjuk och sedan reste jag till Västerås.
Yes!!! Nu blev jag på bättre humör med en gång,
imorgon blir det en tur som kommer att öka på endorfinerna.
 Härligt!


RSS 2.0