Ett sista ryck...

Sov som en stock i natt men ingen sovmorgon...klockan 9 var vi tillbaka på Kallkällvägen! Städa å plocka det sista stod på chemat.,! Eivor och Ansi har hjälpt mej! Tusen Tack för detta..! Pelle bar och lastade en hel släpvagn full och vi andra gnuggade på med städet. Klockan 12:00 kom hyresgästerna...det var till att bära ut våra saker på ena sidan medan dom bar in på andra...! Vi har ett helt lass med saker kvar i garaget som ska hämtas i morgon. Jobbar nog bara halva dagen i morgon....! Nu försöker vi plocka i huset så att vi får bort lite lådor..!!Fulla förrådet och fulla verandan....och ännu att lass att hämta....OCH då är inte Pelles garageprylar med...! Vi har kört å slängt saker hela sommaren och hela hösten...ändå kommer vi att måsta göra oss av med lika mycket till...! Så mycket rat man dragit på sig! 







Det är mycket nu...!

Nu har vi flyttat till Lit! Idag gick flyttlasset och jag har haft panik sen jag vaknade i morse. Har inte kunnat svara vettigt på en enda fråga...Tur att nån annan tog över och styrelse upp..! Igår var jag bortbjuden till en vän på middag...inte så populärt att jag tog Time off och rymde från pack å flytt..! Men jag blev inte borta länge och jag gjorde ett ryck när jag kom hem... och som sagt i morse bar det av till Lit..! Är så tacksam över den hjälp jag/vi fått idag...Sven, Eivor, Lena, Nils, Tomas, Kent, Anton och Marielle...Tusen Tack! Vi har fått massor på plats...hela köket är klart...vitrinskåpet med alka glas är klart...matrummet 👍🏻...Det är en hel del kvar att göra på Kallkälkvägen...en del saker är kvar att packa och så ska det städas...hyresgästerna flyttar in i morgon eftermiddag. Så jäkla konstigt att Kallkällvägen är Over and Done...Jätte konstigt! Men på Östersundsvägen 2i i Lit kommer vi att bo och trivas....nu är vi på plats Välkommen hit! ❤️











Jag tänkte jag borde å skulle....

Dagarna går fort när man är ensam på kontoret...men det är kul och vi har skoj!  Jag har duktiga medarbetare som tar bra med ansvar..! Idag åkte jag direkt på Katthemnet när jag slutade...Jag och Ansi rensade lådor och matade katter...lite kel och gos blev det oxå.,! Hemma har vi i kväll plockat ur och städat tre av sovrummen som nu är klara. I morgon ska jag frosta av frysen städa kylskåpet och ta badrummet uppe....jag tvättar oxå undan hela tiden för att slippa släpa smutstvätt till Lit....det gäller att hålla undan. Samtidigt packar vi låda på låda med prylar..så snart är vi redo för dagen D...flytten till Lit! 
Fina Tilda

Gosig katt på Katthemmet! 



Julklappar....

Ikväll startade stöket med julklapparna! Lena Jag och Karin träffades och packade in klappar som ska till Asta i Italien. Jag bjöd på soppmiddag och så drack vi glögg och slog in fina paket. Pratade även med Asta på telefonen! Till familjen har jag inte en ända julklapp färdig...ingen aning som vanligt..! Men det brukar lösa sig! 



Packa lådor....

Nu kör vi järnet med att packa...hela vårt liv ska ner i lådor för på lördag går flyttbilen till Lit. Hej å hå min ludna tå...vad jag längtar till  allt detta är över..!
Men det går bra att packa och det är inte allt kvar!  Nu ska jag se Pluras Paradis och sen blir det sängen. Jag är ensam på kontoret denna veckan för Nils är på kundbesök måndag till fredag....men jag har ju Emil och Marielle att hänga upp mej på...och så Pelle förstårs..! 



Uppsala

Fort går en helg när man har skoj! Vi hyrde en släpvagn i fredags och packade in lite grejor som Lars behövde och så åkte vi till Uppsala. Det gick bra att köra och vi var framme vid 20:00...Lastade ut släpet och lämnade tillbaka det sen blev det ost å vin hos syster å svåger..! På lördagen gjorde vi IKEA och Biltema..sen käkade vi lunch på en PUB. Maggan å Jonny var bortbjuden på middag så jag bjöd hem alla grabbar till Lars på middag. Det blev en mycket lyckade kväll! Idag har vi sett på film och tagit en lång skön promenad och så hjälpte vi Lars att starta bilen som var helt död. Nu är vi på väg hem...skönt att komma iväg i tid även om jag gärna hade stannat och tagit hand om Lars några dagar till..! Nu ses vi inte förren till Jul..! ❤️


















Pappa...!

Idag är det 23 sen min fina pappa Bosse lämnade detta jordeliv...och jag har tänkt på honom hela dagen..! ❤️
Han var speciell min pappa..eller det kanske alla pappor är..för någon..! 
Min pappa var så otroligt snäll...så fantastiskt rolig...och jag älskade honom..! Han sa när hag var liten..att mitt namn var "Pappas Stjärnöga". När jag frågade om alla flaggor som svajade den 30 april när jag fyller år sa att han talat om för alla i hela världen att jag fyllde år ( inte att det oxå var kronprinsens födelsedag..! ) ❤️ Jag fick alltid krypa ner i sängen hos honom om jag vaknade av mardrömmar..När jag skällde på honom sa han, med pannan i djupa veck: Får man ha Julgran..? Han hämtade mej på alla möjliga nattliga äventyr när jag var tonåring...men förbannade dom "drular" som dragit iväg ned mej..men sen inte tog mej  hem säkert...!❤️Han lånade nästan alltid ut bilen..en Opel Rekord...bidrog med biopengar och mobbade sedan mina killar som inga hade..! ❤️ Han höll tal i tid å otid...han lärde mej alla Snapsvisor jag kan....! 
Det finns så mycket att säga om min far...vi älskade honom och han älskade oss...sin familj! Saknaden är stor...
och nu måste vi skriva den där Bosseboken kära syster! ❤️








Over the Hump....

....det är redan onsdag....eller rättare sagt onsdagen är oxå över...! Idag var jag på en lunchföreläsning på Gamla Teatern. Den hankade om mirakel madrassen Bemer som tydligen ska vara otroligt hälsofrämjande.

https://sverige.bemergroup.com/sv

Önskade att jag kunde köpa och kanske få bukt med min värkande kropp men min ekonomi sätter STOPP för detta. 
Ikväll har jag gjort några timmar på Katthemmet...det känns alltid bra att vara där...det känns att man är efterlängtad och att man behövs. Vi får väl se hur ofta jag kan hjälpa till när jag flyttat..!
 Nu blir det TV...! 





Styrelsemöte å tjejmiddag!

Börjande dagen med en promenad i snöstormen ner på stan till ett möte med Företagarnas började kl. 07:00....sen var det medlemsmöte mellan 8-9 och så tog hag bussen till Lit. Det har snöat hela dagen faktiskt! Trots detta faktum blev det en promenad på lunchen i snömodden..skönt att komma ut mitt på dagen! Ikväll har jag varit på tjejmiddag hos Karin...gott och trevligt sim vanligt..! Tack för det Karin! ❤️ Jag tog en promenad hem ikväll från Karin...Skönt ute och idag fick jag till 2 timmar med promenader..Det känns bra! Idag har vi oxå beslutat att hjälpa Lars att få ner sina prylar till Uppsala...vi hyr ett släp och åker ner ned hans möbler å lådor på fredag..det blir bra! Lars slipper komma hem och vi slipper släpa hans saker till Lit..! Sagt å gjort...det blir Uppsala till helgen...! 














Hej mitt vinterland...!

Idag kom snön...! Jag tycker att det är på tiden och helt OK....bara det blir lite kyla oxå så att det inte blir så blött..! Det blir ljusare och renare ut infoga med lite snö på backen! Ikväll har vi varit hos Nils och Marielle och käkat middag....gott och rolig att bli bjuden på mat. Nu är det dax för sängen....jag har styrelsemöte med företagarna i morgon bitti kl.07:00.....tar väl en promenad ner på stan i måra tila..! Tänkte lägga in någon bild oxå men får tyvärr inte till detta på paddan...någonting har hänt med tangentbordet.....fattar ingenting! 

Lördag å söndag..!

Vi har packat lite fler lådor i helgen...det drar ihop dig om man säger så. Det blir nog flytt den 28-29/11...vi får börja flytta och ställa lådor i förrådet redan till veckan..! Jag hann även med en fika på Coffe House med bästa Lena igår och en fest med Pantertanterna på Körfältet i går kväll....vi pysslade hos Ansi och käkade god mat hos Sandra. Tack för en mysig kväll! Idag har jag vilat, sett på film och tagit en lång promenad med mannen i mitt liv. Vi har fått snö....vitt vitt vitt och halt halt halt...Tur att jag har mina Icebug! Det blev Afternon Tea när vi kom hem...gott men inte så LCHF precis...somnade med paltkoma framför TVn...Nu en God middag och en flaska vin! 
Nu är ännu en helg slut..! 

Fika på Espresso House


Pyssel hos Ansi





Promenad med mannen. 



Afternon Tea




Guldgalan!

Jag fick en fantastisk dag och kväll på Guldgalan igår! Många bra föreläsare och artister...underbar middag och massor av vin och champagne. Underbara Eivor var snäll och skjutsade och hämtade...! ❤️ jag har haft semester idag....bra planerat..! 












Ingen återvändo...!

Nu har i alla falk beslutat vad jag ska ha på galan i morgon kväll...! Det blir min långa svarta klänning med slits och min nya topp..Har inte ens provat ännu men jag är säker på art det blir bra. Morgondagen börjar på Storsjöteatern kl.9  med massor av godis att lyssna på..Tilde de Paula konfrancier, Jens B Nordström ekonomijournalist, Milad Mohammadi jurist, Malin Rogström Global Manager Sandvik, Azita Shariaiti VD Sodexo, Gunter Mårder VD Företagarna. På kvällen god middag 3 rätters och artister som Petra Marklund, Ebbot Lundberg, Kristin Amparo, Anders Ekborg, DJ:s Free Spirit Shaking Soul & Stich N Stones Jag förbereder mej inför en kul dag å kväll! 




Hinna jobba oxå...??


Ingen bra jobbdag idag.....siffror siffror siffror som jag inte fick att stämma...och alldeles för dåligt med siffror på kontot oxå....Suck! Gick på stan efter jobbet och letade efter en klänning till på torsdag...kunde lika gärna letat efter en nål i en höstack...! Det slutade med att jag köpte en överdel att ta utanpå min svarta långa klänning...har oxå fått låna några klänningar av Marielle som gag ska testaoch om inte det blir bra så ska jag till Biggan i morgon och ev. låna något av henne.. Ska vara hos Biggan kl. 12:30...på mammografi kl.14:00....fixa naglarna kl. 16:30...och vara på Katthemmet kl.18:00....Jag hinner inte jobba...! Tur att jag är ledig på fredag...! 😂



Vad ska jag ha på mej..?

På torsdag ska jag på Guldgalan..! En stor fest med företagare där jag denna gång representerar Företagarna Östersund...! Har  har ingen aning om vad jag ska ha på mej..! Jag äger absolut ingenting som går att använda...har lånat två klänningar av syrran som kom idag..dom är jätte fina men jag tvekar...det känns inte rätt..! På dagen vet  jag ( tror jag ) vad jag ska ha...men på kvällen vet jag inte..! Gala med lång eller kort klänning i finare material..avstår det i inbjudan..! Jag måste ta mej ner på stan och kolla om hag hittar något...Snacka om att vara ute i sista minuten..Ska prova syreans klänningar i morgon igen...å känna efter...! Ingen idé att fråga Pelle..han säger bara..."det ser bra ut...!" Jag litar inte en sekund på att det gör det...! Lite panik nu då...! 







Farsdag!

Idag kommer grabbarna hem på middag...för att fira sin far på farsdag. En kommer att fattas oss och det är Lars...önskar att han kunde vara med! ❤️ Saknar även min egen far...pappa Bosse..! Nu är det snart 23 år sedan han gick bort...otroliga 23 år har han fattats mej! När man snart är 60 år är det inte en sjäkvkkarhet att ens föräldrar lever det fattar jag ju men jag var inte lastgammal när mina föräldrar dog. Saknar min far när det är familjehögtider ..! ❤️



Husåstugan vårt paradis!

Vi åkte till Huså igår eftermiddag..kom iväg i bra tid och var i stugan redan vid 16:30. Det var kallt i stugan eftersom ingen värme varit på..! Men vi eldade i bägge kaminerna och det blev varmt ganska snabbt. Alice och Saxon var  inte imponerade...först åka bil och sen komma till en iskall stuga..och som grädde på moset inte få gå ut..! Idag har vi inte gjort många knop...jag sov länge...vaknade tidigt men lyckades med konststycket att somna om...såg film med Pelle....läste. Vi gick ut en sväng nu på eftermiddagen, Pelle sotade kaminerna och jag var in ved och fyllde frön i fågelautomaten. Sen tog vi en promenad runt byn..! En sen lunch ned gulaschsoppa och öl när hi väl var tillbaka i stugvärmen. Nu blir det bastu och bira....bra film och en sen fiskmiddag. Önskar dej en skön lördagkväll! 










Katthemmet!

Ikväll var det dags för några timmar på Katthemmet..Men i stället för att städa så blev vi bjudna på soppa å hembakt bröd..och sedan ( efter att vi oxå utfodrat katterna så klart) bar det iväg till Pelarsalen på föreläsning. En kvinna berättade om katters beteende...mycket intressant! Nästan två timmar blev jag där och när kom hem vid 20:30 skulle vi de på film Pelle och jag...Men han Väljer ju så otroligt tråkiga filmer så jag somnade i soffan...som vanligt. Borde lagt mej i sängen på en gång..! Godnatt! 




Kallkällvägen..! ❤️

Ikväll har vi haft visning av huset....igen! Visning för ett par som vill hyra! I morgon är det visning för nya som är intresserade av att köpa...! Vi jobbar på flera plan nu...eftersom vi flyttar till Lit den 1 december..! Dax att det löser sig med huset på ett eller annat sätt..Vi hoppas så klart att vi får sälja i första hand men om inte det blir av då hy vi ut! Struligt...ja...! Men inget val! Vi får väl se vad morgondagen ger...kanske löser det sig..! 





Fest å fest..!

Syster å svåger kom i fredags och med dom kom oxå Lars hem....och Kalle å Ludde!  På lördagen gjorde vi ett besök på KAPAB i Lit eftersom Maggan å Jonny inte sett våra nya lokaler. Vi gjorde oxå ett besök på graven...tände ett ljus och hängde upp en krans. På lördagkväll var det avskedsfest Hejdå Kallkällvägen...och det kom nog närmare 30 personer...Jätte trevligt var det ovh bi höll så klart på halva natten. Söndagen var vigd till svärfar Lennart som fyllde 90 år och jag hade lovat Ruth att hjälpa till....jag och Gerd agerade kökspersonal och det flöt på fint! Och av sina barnbarn fick Lennart ved...en säck från vart barnbarn. Det uppskattades! Jag kom till Ås vid 12:30 och kom inte hem förren vid 22:00....somnade ovaggade igår kan jag lova..! Idag har jag gjort 10 timmar på leveransavdelningen....nu vill jag krypa bet under en filt och glo på TV...det blir nog Så mycket bättre s jag Ku missade i  lördags...Hej å hå min ludna tå...det kostar på att ligga på topp! 
Fina syster å svåger..


Besök på KAPAB..!


Besöker kära familjen...! ❤️


Årets fest! 

















Lennart 90 år! 







RSS 2.0