Pyjamasdag...

....med film och godis..❣️
Så blev min dag idag...skönt med såna dagar oxå..
(null)


Mellandagar....

Idag har vi varit till Järpen och provianterat...det tar slut till sist maten. Julmaten var helt perfekt lite och precis till 4 så det är inget kvar av den. Lite mat till Nyår kan ju vara gott och så kommer barnbarnen upp efter nyår för att rå om oss några dagar. 
Det snöar så fluffet är otroligt❣️Pelle ska ut å gå men eftersom jag tagit redan mördarbacken en gång så får det räcka för min del...det blir soffan å TVn för min del...å en julöl..!  
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Annandag Jul

Idag har syster å svåger åkt hem. Det har varit mysiga dagar med dem...lugnt å skönt...god mat och gott att dricka. Vi gör ingenting idag...tittar på film och eldar i spisen...Kallare ute idag med - 7 grader och det ska komma mera snö. Tänk att det snart är Nyår...snart har 2020 passerat...! Ett annorlunda år har det varit får man väl ändå säja..! 
Vi är långlediga och ska inte tillbaka i arbete förrän den 11 januari. Det känna konstigt att vara ledig så länge...men jag ska väl stå ut..! 
(null)


God Jul ❣️

Vi har haft en skön slappadag med sovmorhon fika å film ...julgröt, bastubad och julbord med god mat från Höglunda Gård i Jämtland. Nu ska vi öppna våra julklappar och fortsätta julmyset❣️❤️🎄🎅🏽❄️
(null)

(null)


Husåstugan vårt paradis❤️

Nu är vi på plats efter många om och men..kom upp sent igår...middag vid 21:30..! Bilen knökfull med mat och prylar, pryttlar, braåhagrejer när vi ska stanna ett tag. Mördarbacken upp i flera decimeter nysnö..inget för mej men bra motion..🤣 Pelle körde många vändor med skoter å släp innan allt var uppe..kassar med julmat som välte..sill å picklad rödlök  all over the place..! Men så småningom var allt på plats.  Idag pysslar vi  med att städa gästrum ...Maggan å  Jonny kommer ikväll ❣️ Slinkan ska griljeras men inget ströbröd...gissar att det går lika bra med krossade  Fullkorns flingor...och så gick strömmen...! 😵🙄 Får vänta  på Pelle som är ute och kör skoter..! Jaha vänner...dan före dopparedagen...vi ska spela Bingolotto ikväll....vad gör du..?
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Inventering och antikroppar....

Vi har inventerat idag...sååå tråkigt men ett måste och för första gången på många år gick det uran större problem. Allt ska räknas...upp å ner på stegar...skitigt och knöligt..Men nu är det gjort! Och sen åkte jag till Lrokom för att göra ett test och se om jag bildar antikroppar mod Covid 19 och så var det...jag har antikroppar..Då vet jag det..! Man får ju ändå leva försiktigt..tvätta händer och sprita...hålla avstånd..! Men jag bär inte runt på smitta..! 

(null)



Vår lilla stad..❣️

Nu närmar vi oss...julen står verkligen för dörren..❣️
 I morgon ska vi hämta en skoter i Svenstavik och sedan har vi grabbarna med respektive hemma på Pizzabuffe...
Vi inventerar på KAPAB måndag å tisdag och sedan åker vi för att fira jul i Huså...lång ledighet väntar..och syster å svåger kommer och firar jul med oss. Dom är ju kovidsäkrade då de precis varit sjuk..Så det blir säkert å bra..❣️

Till detta inlägg kommer vackra bilder från Östersund som Visit Östersund tagit ut...jag snodde dem.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Frissan..❣️

Idag var det äntligen dags att ta tag i Corona frillan och få en riktig frisyr till jul. Nästan inget klippt..bara bak i nacken men slingor som blev jätte bra..är så nöjd. 
Carinas Klippstuga har levererat...❣️
(null)

(null)

(null)

(null)




Bakat pepparkakor....

...med barnbarnen Malte & Hailey.....så mysigt❣️
Det blev några timmar med bak...film ...middag, saga och sedan Godnatt. 
(null)

(null)



Godmorgon....

.......sankta Lucia på er❣️

"Ute ere huskut mårt,
isen på sjöa,
blåsut å brano kåhllt,
fennom ta snöa.
Då står ei framma dörn,
ei som ha vö her för,
a Sankta Lucia, a Sankta Lucia.

Sjongenes, vit hu kom
at oss om måran.
Si hur dom lys å brinn
ljusa ti håran!
Ljöst våle når hu kom,
fint våle når hu sjöng,
a Sankta Lucia, a Sankta Lucia.

Står her e litta fauk
mitt millan tärnom,
skänk oss e kort´e stånn
ta himla å stjärnom.
Lava oss nyén vår,
sen vänná om å går,
a Sankta Lucia, a Sankta Lucia."

(null)


En mysig helg i Huså❣️

Vi åkte upp till stugan igår...Alice, jag och Pelle. Vi bara myser på..jag å Alice inne och Pelle ute på skoter. Han testkör sin nya kälke och jag ska testbaka pepparkakshjärtan att hänga i fönstret. Skall baka dessa med barnbarnen i morgon men vill testa först så jag får till dem. Jag ser julfilmer på Netflix och försöker komma i julfeelingen❣️
(null)

(null)


Ledig måndag.....

.....och fotvård❣️
Sovmorgon och sedan kaffe och en Christmas Movie. Klockan 12:00 hade jag tid för fotvård på Wellnesskliniken..så skönt med fotvård..munskydd och jag som ensam kund..!
Handlade på ICA i Lit och kom hem vid 15:00. Pelle var hemma redan  när jag kom...vi plöjer några julfilmer innan middag. 
Nu en ny vecka...några dagar med jobb och lite julförberedelser..❣️
(null)

(null)

(null)

(null)


Kalas❣️

Idag har vi varit på kalas i Halåsen...Malte fyller 4 år i morgon och Mariell fyllde år igår❣️I år hade de delat upp oss gäster...Knutas/Munther 10-12 och Erikssons 13-15..allt enligt Hälsomyndighetens rekommendationer. Efter kalaset åkte Pelle till Huså och jag gjorde ett snabbt ärende i stan....sedan hem til soffan å TVn...jag och Alice. Är lite konvalescent oxå då jag ramlade igår och gjorde illa vänster axel...ledband eller muskelfästen som fått en smäll...Kunde gått mycket värre...❣️
(null)

(null)


Pyssel..❣️❤️

(null)

(null)

(null)

(null)




...och så har vi redan....

...1 december..❣️
 jag har jobbat veckan som var...fortfarande inte helt OK i min förkylning men dock..
Över 1 advent...lördag till söndag skulle vi åkt til Hudiksvall med vänner men det blev så klart inställt...inget resande är ju det som gäller. På fredagen gjorde vi advent här hemma...både ute å inne och på lördagen var vi hos Biggan och Sven och fixade grantomtar och sen blev vi bjudna på middag. En mysig eftermiddag❣️

Denna veckan är två tjejmiddagar inställda/framflyttade av samma anledning...covid...!
 Jag jobbar denna veckan som vanligt och ser fram emot en AW på fredag...med julpyssel..säkerhetsavstånd och munskydd på..! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



RSS 2.0