Morsdag..!

Idag har vi firat...eller egentligen inte firat för vi brukar inte fira...morsdag. Men jag hade bjudit hem alla på Brunsch. Alla kom och det vart trevligt å lättsamt...tog två timmar mitt på dagen. Min önskan varsitt träffa  alla och så vart det...jag är nöjd.
Saknade Lars så klart! ❤️
Det har varit hyfsat väder och vi har suttit ute på verandan halva kvällen...nu blir det någon romantisk komedi..och sedan sängen..!

Långledig..!

Skönt med fyra dagar ledigt denna Kristi Himmelfärds helg...vi var stängt på KAPAB idag. På onsdag kväll var vi bjudna till Kent å Gunnel på grillning. De har köpt en stuga på andra sidan bron så bi cyklade dit och hem...en mycket trevlig kväll. Igår var jag på stan...drack kaffe på Eccpresso House med Marina..sen var vi runt i affärer. Det regnade och var bara 8 grader så det gick knappt att vara ute. Vi avslutade eftermiddagen med ett glas vin på Wedermarks...det enda ställe i Östersund  som serverade alkohol före klockan 16:00 denna Kristi torsdag..! En mycket trevlig eftermiddag! ❤️
Idag håller Pelle på med bilen och jag städar..i eftermiddag ska vi göra lite ärenden och ikväll kommer min svägerska Agnetha hit på middag. I morgon ska Lena och jag göra ett försök att träffas..hoppas vi får till i alla fall någon timma..!

Pappa Bosse 82 år..!

Idag skulle min fina pappa blivit 82 år..om han fått leva..! Han fattas mej..i tid å otid tänker jag på att han fattas mej..! Just idag finns mina tankar hos honom extra mycket..! ❤️

Springmeet...Cruising och barnbarn...!

Idag har vi varit på Springmeet på Optands Flygfällt...i ett fantastiskt väder...jag är pionröd i ansiktet. Det var otroligt mycket fina bilar och massor med människor...roliga timmar..!

På eftermiddagen blev det mys på bryggan och grillat till middag och så kom Malte. Han ska sova hos farmor å farfar i natt! Malte och jag blev kvar hemma och Pelle tog DeSoton och åkte på Cruising i Östersund! Mysiga timmar med Malte ikväll...promenad och sova i vagnen...mera mat och nu sover han i sängen..
Kul med barnbarn..! ✨❤️✨

Tiden har stannat ännu en gång...!

Förra veckan upptäcktes en systa på systersonens lever...en systa..!?!

Skräcken gripet tag i mej...jag tänker att det måste gå bra...! Hela min familj blir liksom tysta å eftertänksamma...! Tankarna snurrar.,!
 Älskade Ludde...jag håller tummar å tår att det inte är något att oroa dig för..! ❤️

Lars 24 år...!

Åkte till Uppsala i fredags för att fira y Cate sonen Lars som fyllde år. På fredagen var hi ut å käkade asiatisk buffé...mycket gott å trevligt.! På lördagen gjorde vi IKEA och Lars fick välja lite presenter. Det blev nya gardiner..en pump till diskmedlet..en blomma..en matta till balkongen..När vi kom hem så putsade jag fönstren och städade balkongen...satte upp de nya gardinerna och fixade med blommor. Det blev en bra present tyckte både Lars och jag! Grattis till 24 år!
På eftermiddagen hämtade vi Knut och så åkte vi till Maggan å Jonnys stuga i Hållen. Vi blev bjudna på Tapas på deras nya loft och sedan god födelsedagsmiddag med oxfilé klyftpotatis...fantastiskt gott! Vinet flödade...vi spelade spel och dansade till Italienska smörsångare...och jag kom inte i säng förrän i morse vid 06:00...!
Tusen Tack Maggan och Jonny för allt! ✨❤️✨

Nu käkar hi pizza och ser vi på fotboll...ÖFK-MFF...och det blev precis 1-0 till Malmö..!

Nytillskott i familjen...!

Igår blev vi med bil igen...jag menar en amerikanare från 1960...en DeSoto Adventurer. Pelle tog bussen till Umeå och kom hem med denna pärla.

Livet rullar på..!

Jag jobbar på..med vardagen! Kliver fortfarande upp kl.6 varje morgon...dricker kaffe...ser på nyheterna och tar en kort promenad till jobbet..! Nu har jag jobbar i över 40 år..och ska jobba i några år till...kanske 3 år till... Sen ska jag vara pensionär å farmor..resa på långa resor å bo i stugan i Huså...
...sova..läsa..promenera...cykla...träna...göra sånt jag inte orkar just nu. Det blir bra...det ser jag fram emot..! Det kommer att bli långtråkigt tänker du...långa dagar utan något att göra..du tänker att jag kommer att ledsna på att vara ledig...sakna det sociala sammanhanget..Men det tror inte jag...jag längtar efter långledigt..!

Häromkvällen var Malte med mor å far här en sväng..
Finaste Goaste barnbarn! ✨❤️✨

Söndags...

...utflykt..!

Idag tog vi en tur till Krokom..för att hämta en pall jag köpt på FB..! Sen blev det fika på Fröja i Ås..! På hemvägen åkte vi förbi Nils å Marielle i Halåsen en snabbis..!
Grillrester och en film till middag..!

Suprice...!

Igår hade jag många järn i elden..! Det var städdag å grillning med grannarna och jag var ansvarig för mat å grillning. Fixade med detta på förmiddagen...kött i marinad..dukade...fixade två olika potatissallader...vitlöksbröd..Sen smet jag..tog bussen in till stan kl.12 för att gratta moster Maggan som fyllde 80 år. Härliga fina moster...Still going strong! Det var bubbel hela eftermiddagen Hipp Hipp Hurra! Blev hämtade av Marina å Allan för vidare färd till Biggan..! Där samlades gänget från förr...! Mera skumpa å vin..! Då helt plötsligt blev Lena å jag bortrövade...taxi till stan å mat på restaurang..BBQ Garden mera vin...drinkar hos Marina och ett besök på Bishops Arms..!! Vi 60-åringar blev redigt firade! Tusen Tack till alla inblandad!
 Buss hem till Lit kl.01:00!

Fröken Olssons Lilla fik...

...å Pizzeria Madonna...!

Började dagen med Företagarfrukost på Fröken Olssons Lilla Fik. Nätverkande med företagare från Lit...Härligt..!
Efter en arbetsdag och på väg hem...det var inte meningen..men Pizzeria Madonna ligger stategiskt när jag går hem från jobbet..typ centralt..Så det blev en öl på bästa Pizzerian även denna fredag.,! Idag kunde vi sitta ute på nybyggda uteplatsen..i strålade sol..lite blåsigt men helt OK..!
Nu lagar vi middag å njuter av livet vid Indalsälven..! ❤️

Rensa i röran....

.....fortsättning...!

Pelle har rivit ut hela förrådet och lagt nytt golv. Nu är det bara att fortsätta att rensa i röran! Som ni ser på bilderna så har vi fortfarande för mycket saker...prylar...skrot...braåhagrejer..! Det blir nog bra när det blir klart...hej å hå.,!
Sen käkade vi middag på verandan...för första gången i år!

Min klippdocka Mona!

Får jag presentera min klippdocka Mona...hon är från 1960 nån gång. Har en fantastisk garderob och verkar inte vara en dag äldre än 25...!

Röntgen...!

i eftermiddag hade jag tid på röntgen. Jag fick röntga mina händer...mitt bäcken och mina höfter..Efteråt så var jag helt slut...tog mej knappt hem med bussen. Fattar inte varför jag blev slut...det var inte  jobbigt att röntga..gick fort å lätt..! Åt lite paj och dog i soffan när jag kom hem..Helt slut!

Grattis Alice!

Finaste Alice fyller år idag! Grattis till finaste   kissen på Östersundsvägen i Lit!

Tänk..att nu är det över.....!

Nu är jag 60 år!

Det blev en fantastisk dag..med Prosecco från morgon till kväll..! Per väckte mej med skumpa, blommor å present. Jag fick fantastisk hjälp i köket av bästa Ann-Sofie och finaste Tina..dom stökade undan disk och fyllde faten i rasande fart! Tusen Tack för det! ❤️
 Gäster kom å gick under hela eftermiddagen och kvällen..blommor å presenter å kärlek...mat å vin å mera prosecco. Sen grillade vi lite kött och tog fram mera vin..! Goda samtal genomsyrade hela tillställningen och jag önskade att kvällen aldrig skulle ta slut..!
Tusen Tack till alla som bidrog! ✨✨
Idag har vi varit tur å retur till Hudiksvall..! Pelle var nyfiken på en bil..en Chrysler Windsor..vi får se vad det blir...!
Nu ser vi på galan "Världens kväll för alla barn"
Bli världsförälder du med...ring 09990990...100kr/månad..!
I morgon har jag tid på röntgen...då får vi se hur min kropp mår...men det är ett annat kapitel..!❤️
 Hoppas du haft en fin Valborg...det har i alla fall jag haft..!