Middag på stan❣️

Idag efter jobbet tog jag bussen in till stan för en middag med vänner. Asta har kommit från Italien och det var kul att träffas❣️ Lite gott att äta och lite gott att dricka..några timmar i solen på Teaterträdgården...synd att inte alla kunde komma❣️
Bussen hem vid 20:00...ett dopp i Indalsälven och en stilla stund på verandan...Livet är gott❣️

Jobbstart..!

Idag började vi jobba...Pelle och jag..Det var lite svårt att komma upp i morse..lite motstånd och lite trögt. Men det har gått bra...mycket att göra och tiden har gått fort. Det blev en promenad på lunchen...i värmen..! Det har varit en jämn temp + 30 idag största delen av denna måndag. Efter middagen hamnade jag en stund i solstolen...körde lite sopot till källsorteringen och tog ett underbart dopp i Indalsälven...❣️ Nu slöar jag framför TVn...men sov tåget har gått..så det blir snart God Natt😵💤💤

Storsjöyran 2018

(null)

Nu är den över Yranveckan och min semester. Boltonfesten i Halåsen förra lördagen var väl starten...❣️Lars och Linda kom i måndags och då var det middag här hos oss med Eivor å Sewe...en mycket trevlig kväll på verandan. På tisdagen firade vi Emil som fyllde 27 år och på kvällen var vi på Stråket med ett glatt gäng...bussen hem kl. 22:00. På onsdagen var det brygghäng och bad och en grillfest hos Ansi å Kent på eftermiddagen / kvällen...nästan 25 personer kom! I torsdag blev det mera brygghäng å bad och på kvällen kom  Anders å Suss från Tandsbyn hit på middag...ännu en myskväll på verandan. Fredag och lördag yrade vi med förfester på Marina å Allans balkong...härliga artister som Jill Jonsson & vänner, Thåström, Kraftwerk , HOV1, Wolfmother,  Lissie,  Docenterna, Sabina Dumba, Zara Larsson och Presidentens tal..❣️ Eivor körde oss och ungdomarna tur å retur Lit...igår blev det bussen klockan 01:00. Igår hann bi även bara på fotboll och se ÖFK spöa Elfborg på hemmaplan....Vi ger oss aldrig❣️
Vi avslutade det hela idag med en lunch för alla på BBQ Garden. Nu har Lars å Linda satt sig på tåget till Uppsala....det regnar ute och i morgon börjar jag jobba. Tre veckor med sol å bad...fest å vila....vänner å familj❣️
Var sak har sin tid...

Fortsatt fint väder....

Ett sånt väder vi har på vår semester...helt otroligt❣️ Vi softar på bryggan och njuter av vårt boende...vid Indalsälven. I lördags hade jag besök av vänner från stan...Lena och Karin kom hit och åt å stannade över natten. I söndags tog jag med svärmor ut  på en fika och så var vi och hälsade på min svärfar Lennart på hans boende på Rosengården i Krokom. På måndagen blev det lite jobb från morgonen...röjde undan på kontoret så att den inhyrda städfirman kunde göra sitt jobb.! Igår tisdag var vi  till Halåsen och hjälpte Nils och Marielle med att röja rishögar på tomten...dvs. Pelle och Nils drog ris och jag och Malte hjälpte till..❣️Jag var helt slut i går kväll..! Idag har vi firat Pelle som fyller år...barnen kom hit och käkade Tacobuffe’ på eftermiddagen och grattade sin gamle far. Lite regn och åska kom det idag på eftermiddagen...men på tok för lite för att naturen ska vara nöjd...vi behöver absolut mera regn efter snart 2 veckor med 25-30+☀️☀️☀️ och det ser ut som detta otroligt heta/varma väder fortsätter vem nästa vecka.  Just nu svårt med alla skogsbränder runt om i Jämtland och flera andra län...vi känner av röken ibland och vissa rider på dynet ligger det en rökridå över himlen..! Jag hoppas på några dygn med regn....ordentliga skurar!
Låt oss dansa regndansen och hoppas på en lösning vad det gäller alla skogsbränder..!

Kattvakt......

....och fyra dagar i stan❣️
I måndagskväll flyttade jag in till Eivor å Sewes katter på Prästgatan i Östersund. I måndags var jag ut och åt med Pelle och hans systrar Ylva å Agneta..! Vi startade med en öl på Captain Cook...middag på Dalwhinnie..och en eftersläckare på Gamla Teatern...Pelle blev kvar i stan..! 😆
I går tisdag åt jag lunch med moster Maggan och sen blev det en sittning på hennes balkong innan jag hade en AW date med lite olika damer på Teater Trädgården..Vi blev 6 st. som träffades över lite vin och räkfrossa..❣️
Idag har jag ätit lunch med min svägerska Agneta och så har jag varit i Lit och jobbat några timmar...samt varit till Dvärsett och hämtat stolar jag köpt till stugan i Ullådalen. Sen åkte jag och grattade Elina som fyller PR idag. Ikväll har jag sett Kroatien spöa England i Fotboll..❣️Det är märkligt vad man hinner med på några dagar..✨❣️✨
I morgon flyttar jag hem till Lit...

Semester!

Nu har jag gått på semester...det känns verkligen skönt ❣️Jag lär ju måsta upp på jobbet och fixa lite men det handlar om timmar..Jag har bara lite inplanerat denna semester vi ska vara mycket hemma vid bryggan hoppas jag. På måndag åker jag in till stan för att vara nattvakt åt Eivor å Sewe..det skall käkad middag med Pelles systrar...en AW på Teaterträdgården blir det och ett besök hos syster å svåger i Hållen. Lars å Linda kommer hem och vi skall gå på Yran. Jag har tre veckors semester och börjar jobba den 30 juli. Pelle vill att vi ska knöla in en tur med husvagnen oxå...vi får väl se...så var det med "lite inplanerat "...❣️